DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FOC INTENCIONAT?

Un incendi crema 3.500 metres quadrats de bosc a la Serreta, el sisè foc registrat enguany


Redacció Olèrdola

08-07-2026 11:19

Una trentena de voluntaris de les ADF i tres dotacions dels Bombers van controlar ràpidament les flames en una zona que ha patit tres incendis en les últimes tres setmanes

Un incendi crema 3.500 metres quadrats de bosc a la Serreta, el sisè foc registrat enguany. Ajuntament d'Olèrdola

Un nou incendi forestal va afectar aquest dilluns a la nit la zona de la Serreta, entre els termes municipals d'Olèrdola i Vilafranca del Penedès. El foc, declarat cap a les 22 hores, va cremar 3.500 metres quadrats de terreny forestal abans de poder ser controlat gràcies a la ràpida intervenció dels equips d'emergència.

Fins al lloc dels fets s'hi van desplaçar 14 dotacions de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) i tres dotacions dels Bombers de la Generalitat. La primera actuació de les ADF va ser determinant per evitar que les flames s'estenguessin, segons ha informat l'ADF Rossend Montané.

Una trentena de voluntaris van participar en les tasques d'extinció. Un cop estabilitzat el foc pels Bombers, van ser les mateixes ADF les que van completar els treballs per extingir definitivament l'incendi.

Sisè incendi de l'any

Aquest és el sisè incendi o conat d'incendi registrat a la Serreta durant aquest 2026, segons destaca l'ADF d'Olèrdola. A més, és el tercer foc declarat en només tres setmanes en aquesta mateixa zona forestal.

Els dos incendis anteriors es van produir també en horari nocturn, al voltant de les 22.30 hores, els dies 26 de juny i 2 de juliol, fet que incrementa la preocupació per la reiteració d'aquests episodis.

Mesures per limitar l'accés

Precisament arran dels repetits incendis, l'Ajuntament d'Olèrdola ha impulsat actuacions per restringir l'accés de vehicles a la zona forestal de la Serreta. En les darreres setmanes s'han instal·lat talussos per impedir l'aparcament de cotxes i evitar l'accés rodat indiscriminat.

Segons ha assenyalat el govern municipal, des que es van adoptar aquestes mesures ja no s'han detectat vehicles estacionats en aquest punt.

Agraïment als equips d'emergència

L'Ajuntament d'Olèrdola ha expressat públicament el seu agraïment a totes les ADF que van intervenir en l'operatiu —Rossend Montané, Garraf, Avinyonet, Sant Sadurní d'Anoia, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos, Sant Jaume dels Domenys i Castellví de la Marca— així com als Bombers de la Generalitat, destacant la seva rapidesa i eficàcia en les tasques d'extinció.

La ràpida resposta dels equips va permetre limitar l'afectació a 3.500 metres quadrats de massa forestal i evitar que el foc es propagués en una zona especialment sensible durant els mesos d'estiu.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.