DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

ALERTA MÀXIMA

L'alcalde d'Aiguamúrcia assegura que "no es pararà" fins a trobar el responsable dels darrers incendis


ACN/ Arnau Martínez / Gio Gonzales Aiguamúrcia

15-07-2026 17:42

Els alcaldes afectats pel foc reclamen que es baixi la burocràcia en la gestió forestal

El president de la Generalitat, Salvador Illa, presideix la taula de trobada amb alcaldes i cossos de seguretat . ACN

L'alcalde d'Aiguamúrcia (Alt Camp), Òscar Sendra, assegura que "no es pararà i s'anirà fins al final" fins a trobar el responsable dels darrers tres incendis que s'han declarat al terme l'última setmana. Aquest dimecres al matí els alcaldes afectats pel foc s'han reunit amb el president del Govern, Salvador Illa, i la consellera d'Interior, Núria Parlon. Sendra ha remarcat que el cap de l'executiu els ha traslladat que "ui la fa la paga". L'alcalde ha volgut tranquil·litzar els veïns afirmant que s'han "augmentat les vigilàncies" des del mateix diumenge "per buscar aquesta persona". D'altra banda, els alcaldes han reclamat al Govern que es "baixi" la burocràcia en la gestió forestal.

Sendra ha comentat que necessiten "més pressupost" per fer front a la gestió forestal. I ha subratllat que cal "baixar" la burocràcia perquè els ajuntaments puguin "actuar". "A vegades estàs set i vuit mesos per aconseguir tots els permisos", ha lamentat. Així mateix, ha assenyalat que cal millorar algunes qüestions com arranjar les basses d'aigua o la millora els camins. Ni Illa ni Parlon han volgut fer declaracions als mitjans de comunicació en acabar la reunió.

En una setmana s'han produït quatre incendis forestals al voltant d'Aiguamúrcia i Querol. Dimecres passat el primer que va cremar una vuitantena d'hectàrees, dissabte el segon amb uns 1.5000 metres quadrats, i diumenge es va declarar el de més envergadura. Aquest dimecres al migdia s'ha calat foc un altre cop a Querol.

L'incendi que es va iniciar diumenge es va donar per controlat aquest dimarts a la tarda després de cremar 154 hectàrees, majoritàriament forestals. Va afectar Querol (56,84%), Aiguamúrcia (16,95%) i Pontons (26,47%). El foc va obligar a evacuar alguns nuclis disseminats i urbanitzacions de Querol.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.