DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

NOTA DE PREMSA

El PP de Vilanova presenta els vots particulars a les Ordenances Fiscals per a l’any 2006


VD

03-11-2005 22:00

Vot particular núm. 1.

Des del PP expressem la discrepància respecte del criteri de substitució de la referència al SMI (Salari Mínim Interprofessional) per la referència al IPREM (Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples). La proposta d’aquesta substitució té inicialment un doble objectiu: d’una banda incrementar lleugerament el nivell màxim d’ingressos que dona accés a que els ciutadans puguin accedir a diferents subvencions o bonificacions; d’altra banda, adequar les ordenances fiscals a l’IPREM, enlloc del SMI, d’acord amb allò establert al Real Decret Llei 3/2004.

Això no obstant l’efecte real de la proposta del dictamen, és contraria a la voluntat expressada, atès que l’IPREM anual a considerar és 5.637,6 €/any, d’acord amb l’article 2.2.c) del Real Decret Llei 3/2004, i la Disposició Addicional setzena de la Llei 2/2004, que actualitza les quantitats per l’any 2005. No podent-se considerar l’import de 6.577,20 €/any, per quan amb la modificació realitzada desapareix tota referència al SMI, d’acord amb l’article 2.2.d) de RDL 3/2004.

En conseqüència, el PP proposa les modificacions següents:

Primera: A l’Ordenança Fiscal núm. 1, a l’art. 3.4. apartat A):

“A) El barem d’ingressos bruts familiars no podrà superar els límits següents:
Unitats familiars d’1 a 3 membres: ingressos totals inferiors a 3 IPREM.
Unitats familiars de 4 membres: ingressos totals inferiors a 3,6 IPREM.
Unitats familiars de 5 membres: ingressos totals inferiors a 4,2 IPREM.
Unitats familiars de 6 membres: ingressos totals inferior a 4,8 IPREM.
Unitats familiars de 7 membres: ingressos totals inferiors 5,4 IPREM.
Unitats familiars de més de 7 membres: ingressos totals inferior a 6 IPREM.”

Segona: A l’Ordenança Fiscal núm. 2, a l’art. 4.2, apartat c):

c) Que el Valor Cadastral de l’habitatge no superi el barem següent:

Membres Ingressos Unitat familiar Valor Cadastral
De 1 a 3 3 IPREM 125.000
4 3,6 IPREM 160.000
5 4,2 IPREM 190.000
6 4,8 IPREM 220.000
7 5,4 IPREM 250.000
Més de 7 6 IPREM 285.000


Tercera: A l’Ordenança Fiscal núm. 2, a l’art. 4.8., apartat d)

d) Que el Valor Cadastral de l’habitatge no superi el barem següent:

Membres Ingressos Unitat familiar Valor Cadastral
De 1 a 3 3 IPREM 125.000
4 3,6 IPREM 160.000
5 4,2 IPREM 190.000
6 4,8 IPREM 220.000
7 5,4 IPREM 250.000
Més de 7 6 IPREM 285.000


Vot particular núm. 2

El PP de Vilanova discrepa de la inclusió d’una nova condició per fer-se acreedor de la bonificació de la quota de l’I.B.I. per la instal·lació de sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric d’energia solar o altres energies renovables, que consisteix en què les instal·lacions no vinguin imposades per les ordenances municipals o altra normativa sectorial aplicable.

Si bé podria semblar lògic no bonificar o subvencionar instal·lacions que resultin obligatòries, cal considerar que és molt recent l’aprovació de la corresponent ordenança municipal, pel que considerem necessari no només continuar mantenint les bonificacions corresponents, si no emprendre accions concretes de divulgació de les mateixes, i de divulgació de la nova Ordenança Municipal.

En conseqüència, el Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya, proposa les modificacions següents:

Primera. A l’Ordenança Fiscal núm. 2. Article 5. Supressió de la primera de les condicions.

Segona. A l’Ordenança Fiscal núm. 3. Article 4, apartat 3. Supressió de la primera de les condicions.

Tercera. A l’Ordenança Fiscal núm. 3. Article 4, apartat 4. Supressió de la modificació proposada.

Quarta. A l’Ordenança Fiscal núm. 9. Article 7.5, apartat a). Supressió de la modificació proposada.

Cinquena. A l’Ordenança Fiscal núm. 10. Article 7.1, apartat f). Supressió de la modificació proposada.

Sisena. A l’Ordenança Fiscal núm. 10. Article 7.1, apartat g). Supressió de la modificació proposada.

Vot particular núm. 3

El PPC discrepa de l’aplicació de les bonificacions per famílies nombroses d’acord amb el nivell de ingressos totals de la unitat familiar, considerant oportú arribar a un terme mig, que consistiria en oferir una bonificació universal a totes les famílies nombroses i un segon nivell de bonificació, en funció dels ingressos.

En conseqüència, proposem les modificacions següents:

Primera. A l’Ordenança Fiscal núm. 2. D’addició d’un nou apartat 1 bis.

“1 bis. Gaudiran d’una bonificació del 25% de la quota tots els subjectes passius que tinguin la condició de titular de família nombrosa.”

Segona. A l’Ordenança Fiscal núm. 2. D’addició d’un nou apartat 7 bis.

“7 bis. Gaudiran d’una subvenció equivalent al 50% de la quota de l’impost totes les persones que compleixin les condicions següents:
a)Ocupar un habitatge en règim de lloguer, sempre que el propietari els repercuteixi la quota de l’impost.
b)Tenir la condició de titular de família nombrosa.”

Tercera. A l’Ordenança Fiscal núm. 27. Annex 1. Darrer paràgraf de la nota comuna. D’addició.

“Amb anterioritat al mes d’agost de 2006, es procedirà a l’aprovació d’una nova regulació dels beneficis fiscals per a les famílies de Vilanova i la Geltrú, d’acord amb criteris de situació familiar i renda dels integrants. En el cas de les famílies nombroses es considerarà una bonificació universal i un segon nivell de bonificacions d’acord amb els ingressos totals de la unitat familiar.”

Quarta. A l’Ordenança Fiscal núm. 27. Annex 2. Apartat 5. Nota B. Darrer paràgraf. D’addició.

“Amb anterioritat al mes d’agost de 2006, es procedirà a l’aprovació d’una nova regulació dels beneficis fiscals per a les famílies de Vilanova i la Geltrú, d’acord amb criteris de situació familiar i renda dels integrants. En el cas de les famílies nombroses es considerarà una bonificació universal i un segon nivell de bonificacions d’acord amb els ingressos totals de la unitat familiar.”

Vot particular núm. 4

El Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya, discrepa de la necessitat del procés de revisió cadastral que s’està duent a terme, així com de les conseqüències fiscals que se’n deriven pels ciutadans. En qualsevol cas, donat que el procés és irreversible, considerem oportú adoptar les mesures necessàries, per evitar un increment dels rebuts de l’I.B.I., que superin l’actual IPC.

En conseqüència, el Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya, proposa la modificació següent:

A l’Ordenança Municipal núm. 2. De modificació de l’article 6, apartat 1.

“Bens immobles de naturalessa urbana: 1,04%.”





Vot particular núm. 5

El Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya, considera que és oportú que les persones amb discapacitats que optin a un concurs o oposició convocat per aquesta Corporació, resultin exemptes d’abonar les taxes per drets d’examen, com a mesura simbòlica per a fomentar l’accés de persones amb discapacitats a les places que convoca aquest Ajuntament.

En conseqüència, el Grup Municipal del Partit Popular de Catalunya, proposa la modificació següent:

A l’Ordenança Fiscal núm. 7. D’addició d’un article 3 bis.

“Art. 3 bis. Exempcions.
Gaudeixen de l’exempció d’abonament de la taxa prevista en l’epigraf 6 de l’article 6é., totes aquelles persones que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%.”

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.