PUBLICITAT
MUSEUS DE SITGES
07-09-2026 9:18
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
Els Museus de Sitges participaran en el cicle «Miró. Art i territori», una iniciativa de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya que reunirà vint museus d’arreu del país per commemorar el 50è aniversari de la Fundació Joan Miró.
La proposta arribarà a Sitges el 26 de novembre, a les 18 hores, amb el diàleg «Miró-Rusiñol, viatge i evasió», que tindrà lloc al Museu de Maricel i anirà a càrrec de Vinyet Panyella i Xavier Albertí.
La conversa posarà en relació els universos creatius de Joan Miró i Santiago Rusiñol, dues figures separades per una generació però vinculades, des de perspectives diferents, a la cultura i a la creació artística catalana. La sessió permetrà incorporar la mirada de Sitges al recorregut del cicle i connectar el llegat mironià amb una figura especialment vinculada a la història cultural de la vila.
Vint museus i quaranta especialistes
El cicle «Miró. Art i territori» es desenvoluparà entre els mesos de setembre i desembre i comptarà amb la participació de vint museus d’art de Catalunya. En total, quaranta especialistes dels àmbits de l’art, la recerca, la literatura i la filosofia prendran part en les diferents converses.
Cada museu proposarà un diàleg al voltant d’un aspecte concret de l’univers de Miró, establint connexions amb les seves pròpies col·leccions, relats i línies de treball. L’objectiu és generar noves lectures sobre l’obra i el pensament de l’artista i reivindicar la seva vigència des de perspectives diverses.
La iniciativa dona continuïtat al cicle «Tàpies. Art i territori», impulsat el 2024 en el marc de l’Any Tàpies amb motiu del centenari del naixement de l’artista. L’experiència va consolidar un model de treball compartit entre els museus de la Xarxa que ara es reprèn amb Joan Miró com a protagonista.
Un recorregut per l’univers de Miró
El programa arrencarà el 10 de setembre al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona, amb el diàleg Teixir el gest: Miró i el tapís de Tarragona, i finalitzarà el 12 de desembre al Museu Apel·les Fenosa, amb Miró. Espiritualitat i realitats paral·leles.
Al llarg del recorregut, els diferents museus abordaran qüestions com la relació de Miró amb la terra i el paisatge, els vincles entre art, literatura, música i espiritualitat, així com les seves complicitats creatives amb artistes i creadors com Pablo Picasso, Josep Lluís Sert o Leandre Cristòfol.
Entre les cites del programa també hi ha converses al MACBA, el Museu de Montserrat, el Museu del Disseny-DHub, la Fundació Palau, el Museu del Barroc de Catalunya, el Museu d’Art Medieval de Vic, el Museu de l’Empordà, el Museu d’Art de Girona, la Fundació Joan Miró, el Museu de Reus, el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, el MNAC, el Museu de Granollers i el Museu de Valls.
El conjunt del cicle configurarà així un mapa d’afinitats, influències i ressonàncies al voltant de Joan Miró i permetrà explorar la capacitat de la seva obra per continuar generant noves interpretacions i interpel·lant el present.
Les reflexions i els debats sorgits durant les vint sessions quedaran recollits posteriorment en una publicació que reunirà les aportacions del cicle, com a testimoni de les múltiples lectures que l’obra de Miró continua generant arreu de Catalunya.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT