DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

TARDOR 2026

Els Museus de Sitges preparen una nova etapa amb més recerca, art contemporani i connexió amb la comunitat


L.M. Sitges

15-09-2026 21:09

La tardor incorpora el retorn de la Col·lecció de Nines Lola Anglada, una exposició sobre Subirachs i noves propostes per apropar les col·leccions al públic

Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.


Afegeix-nos com a mitjà preferit a Google

Els Museus de Sitges preparen una nova etapa amb més recerca, art contemporani i connexió amb la comunitat. Museus de Sitges

Els Museus de Sitges encaren la tardor amb l’objectiu d’actualitzar els espais i renovar la manera d’explicar les seves col·leccions, amb més pes de la recerca, l’art contemporani i les activitats vinculades a les diferents comunitats de la vila.

La programació inclou les darreres setmanes de l’exposició Absències i presències, dedicada als artistes de Charles Deering, i el retorn, a partir del 8 d’octubre, d’una vintena de nines restaurades de la Col·lecció Lola Anglada a l’Espai Rocamora. La mostra tindrà caràcter permanent i continguts rotatoris.

Un dels projectes destacats de final d’any serà Habitar l’art. La col·lecció Subirachs, que s’inaugurarà el 20 de novembre al Museu de Maricel i es podrà visitar fins al març de 2027. La mostra reunirà obres d’artistes vinculats a l’entorn personal i als interessos de Josep Maria Subirachs.

Els Museus també reforçaran la recerca sobre les seves col·leccions, amb projectes sobre canvi climàtic i patrimoni i sobre la procedència de la col·lecció filipina de Jesús Pérez-Rosales.

De cara al 2027, es preveuen noves exposicions dedicades a Ángeles Santos i Emili Grau Sala, projectes vinculats a l’Any Subirachs i la incorporació de l’Arxiu Nazario. També es treballarà per fer més accessibles els fons que habitualment no són visibles i per reforçar les propostes que vinculen art, patrimoni, salut i benestar.

La transformació inclourà igualment els espais, amb una nova senyalística a Can Rocamora i una actualització de la presentació de la Col·lecció Pérez-Rosales al Museu de Maricel.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.