PUBLICITAT
PESCA
08-10-2026 21:13
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
El GALP Costa Central ha celebrat aquest dijous a l’Edifici Neàpolis de Vilanova i la Geltrú la jornada ‘Les Arts del Mar. Encerclament: El peix blau’, una iniciativa destinada a apropar a la ciutadania el valor del producte pesquer local i la realitat del sector.
La jornada ha abordat el peix blau des de diferents perspectives, com ara l’alimentació, la salut, la gastronomia, la pesca i el consum responsable. L’acte ha començat amb la benvinguda de l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, i del president del GALP Costa Central, Jaume Carnicer.
Carnicer ha reivindicat la necessitat d’enfortir la relació entre el sector pesquer i els consumidors i ha destacat el valor del peix local, tant des del punt de vista alimentari com econòmic, social i cultural.
De la salut a la cuina marinera
La dietista-nutricionista de l’Institut Català de la Salut Ester Milà ha explicat els beneficis nutricionals del peix blau i ha ofert pautes per incorporar-lo a la dieta d’infants, adults i gent gran.
La gastronomia ha estat un altre dels eixos de la jornada amb la sessió ‘Del Corpus de la Cuina Marinera del Garraf al plat’, a càrrec de Yolanda Vallès Camps, coordinadora de Node Garraf, i Kílian, del restaurant El Local. La sessió ha posat en valor les receptes i tècniques de la cuina marinera i les possibilitats d’incorporar el peix blau a la cuina quotidiana.
També s’han abordat qüestions pràctiques sobre com comprar, conservar i preparar el peix, així com els principals dubtes dels consumidors, en una intervenció de Joan Ventura.
Donar a conèixer l’ofici de pescador
La jornada també ha volgut apropar la ciutadania a la realitat del sector pesquer. Albert Bardí, representant de la pesca d’encerclament de la Confraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú, ha explicat les particularitats d’aquesta modalitat i el dia a dia de l’ofici de pescador.
Per la seva banda, Anna Soler, de la UAB, ha parlat de les diferents espècies de peix blau presents al litoral, la seva estacionalitat i disponibilitat, i la necessitat d’avançar cap a un consum responsable dels recursos pesquers locals.
La part final de la jornada ha estat dedicada a una conversa oberta sobre com aconseguir que es consumeixi més peix local, amb qüestions relacionades amb els hàbits de compra, els menjadors escolars, els mercats, la restauració i els mites sobre el consum de peix.
“Consumir peix local també és donar futur al sector pesquer”
La cloenda ha anat a càrrec de Itzíar Segarra, directora general de Política Marítima i Pesca Sostenible de la Generalitat, que ha remarcat la importància del consum de producte pesquer local.
Segarra ha assenyalat que consumir peix local significa apostar per un producte fresc i de proximitat, però també donar futur al sector pesquer i contribuir a mantenir una activitat vinculada a les comunitats marítimes.
Amb aquesta jornada, el GALP Costa Central vol reforçar el vincle entre la ciutadania i el sector pesquer i donar visibilitat al patrimoni marítim, gastronòmic i humà del litoral de la Costa Central.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT