PUBLICITAT
ACOMPANYAMENT PER L'EMANCIPACIÓ
13-10-2026 10:43
Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.
El programa Vincles de mentoria social de Vilanova i la Geltrú busca persones voluntàries per a la seva cinquena edició, que començarà el gener de 2027 i s'allargarà fins al juny. La iniciativa posa en contacte joves migrats sols en situació de vulnerabilitat amb persones disposades a acompanyar-los en el procés d'emancipació, afavorir-ne la inclusió social i facilitar-los el coneixement de la ciutat i del territori d'acollida.
El projecte va néixer al Servei d'Acompanyament per a l'Emancipació i Inclusió Juvenil de l'Oficina Jove de Vilanova i la Geltrú. S'adreça especialment a joves migrats sols majors d'edat que, després de sortir dels recursos d'acollida i protecció, es troben sense referents i necessiten suport per iniciar una nova etapa de vida.
A través de la mentoria, Vincles vol ajudar els joves a desenvolupar les seves potencialitats i construir el seu projecte de vida, alhora que amplia la seva xarxa de suport i promou el coneixement de la cultura, la llengua i l'entorn. El programa també busca visibilitzar la realitat dels joves migrats sols a través de les experiències compartides amb altres persones de la comunitat.
Dues hores a la setmana per crear un vincle
La nova edició tindrà una durada de sis mesos, de gener a juny de 2027. Les persones voluntàries hauran de dedicar aproximadament dues hores a la setmana a trobar-se amb el jove o la jove que acompanyin.
Per participar-hi, cal tenir disponibilitat i ganes de conèixer una altra persona, escoltar-la i compartir experiències, descobrint Vilanova des d'una altra mirada. Durant tot el procés, les parelles de mentoria comptaran amb l'acompanyament i el seguiment de l'equip tècnic del programa.
El regidor de Joventut, Salvador López, destaca que aquestes iniciatives «poden començar amb una trobada i acabar creant un vincle». També considera que arribar a una cinquena edició és una mostra de «l'esperit comunitari, integrador i d'acollida de la ciutat».
Xerrada informativa el 28 d'octubre
Per donar a conèixer el projecte i resoldre els dubtes de les persones interessades, s'ha organitzat una xerrada informativa el dimecres 28 d'octubre, a les 18 h, a la Casa Olivella, situada al número 12 de la plaça de la Vila.
Les persones que vulguin participar en el programa poden inscriure's a través del formulari de voluntariat.
Per obtenir més informació, també poden escriure a mentoriajove@vilanova.cat o trucar al 639 632 637.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT