Vegueria del Penedès

FLASH

Un pas endavant pel ferrocarril orbital Vilanova-Mataró


VD

08-12-2005 21:48

La Generalitat ha presentat aquesta setmana el Pla d’infraestructures del transport de Catalunya

Mapa de les principals línies ferroviàries de Catalunya.

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Per primera vegada el Govern català ha realitzat un document que planifica de forma integrada totes les necessitats en les infraestructures catalanes amb els següents eixos i objectius principals:

Ø Aposta pel ferrocarril amb 800 km de noves línies d’alta velocitat, més de 300 km de noves línies convencionals, la millora de 576 km de línies existents i una inversió que dobla la destinada a carreteres.

Ø Millora la xarxa viària amb uns 1.500 nous km d’autovies i el
condicionament i increment de la qualitat del global de les carreteres.

Ø Preveu una inversió de 37.115 MEUR fins a l'any 2026, dels quals
més de 25.000 MEUR, un 68% del total, es destinaran al ferrocarril i uns 12.000 MEUR a les carreteres.

Ø Planifica una xarxa integrada, multimodal i transversal, concebent
les infraestructures de manera global independentment de la seva
titularitat i preveu eixos que acaben amb la radiocentralitat comunicativa.

Ø Aportarà una mobilitat més sostenible i segura, equilibrada
socialment i viable econòmicament, tenint en compte les creixents
necessitats de mobilitat de viatgers i mercaderies, promovent un
repartiment modal en favor del ferrocarril i seguint criteris territorials de sostenibilitat i seguretat.

El Pla d’Infraestructures del transport de Catalunya (PITC) és el pla territorial sectorial que defineix la xarxa d’infraestructures viàries i ferroviàries necessàries per Catalunya, en coherència amb les directrius de planejament territorial vigent i amb una visió sostenible de la mobilitat. I una de les aportacions més importants per a la comarca del Garraf és la projecció de l'Orbital ferroviària Vilanova– Mataró. Aquesta actuació es marca com a principal objectiu de donar
un servei ferroviari que uneixi les ciutats de la segona corona
metropolitana sense passar per la ciutat de Barcelona. L’estimació
pressupostària d’aquesta actuació és de 1.226 MEUR: Vilanova i la Geltrú-Vilafranca del Penedès-Martorell-Terrassa-Sabadell-Granollers-Mataró.

La inversió prevista fins a l’any 2026 per desenvolupar aquest pla íntegrament és de 37.115 MEUR. En actuacions ferroviàries i de transport públic es destinaran 25.177 MEUR, cosa que suposa el 68% del total. Les principals partides es destinaran a l’alta velocitat, 12.430 MEUR (49%), a l’Eix Transversal Ferroviari, 6.550 MEUR (26%), i a altres actuacions incloses en el PDI, 6.840 MEUR (27%). En actuacions a la xarxa viària es destinaran 11.938 MEUR, el 32% del total. Les principals inversions es fan en noves autovies (8.400 MEUR) i en la millora de la xarxa viària. El recent conveni signat entre el DPTOP i el MIFO en matèria de carreteres garanteix l’impuls en els propers 7 anys del 50% de les inversions previstes en el PITC a la xarxa viària. Es preveu que el Ministeri de Foment assumirà un 47% de les inversions i la Generalitat un 35%, tenint en compte la titularitat de les infraestructures i la col·laboració entre administracions. L’Eix Transversal Ferroviari suposarà el 18% restant, el finançament del qual està per definir.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.