Vegueria del Penedès

Codorníu no s’escapa del boicot


Bernat Deltell

15-12-2005 22:27

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La caiguda de les vendes del Grup Codorníu en un 4,37% al mercat nacional ha tornat a posar de manifest que la campanya de boicot als productes catalans afecta, sobretot, a la indústria del cava. Si fa pocs dies Freixenet, l’altre gran grup del sector, reconeixia haver venut un 4% menys d’ampolles a l’Estat Espanyol, ara ha estat el director general de Codorníu, Xavier Pagès, qui ha anunciat que s’han hagut d’afegir sis milions d’euros més en publicitat per contrarestar les campanyes de boicot. I és que el sector del cava tem que l’actual boicot sigui pitjor que el desfermat l’any passat arran de les declaracions de Carod-Rovira contràries a la candidatura olímpica de Madrid.

Boicots a banda, la facturació obtinguda per Codorníu fins al 30 de juny és de 208,45 milions d’euros, la qual cosa representa un augment de l’1,22% davant els 205,93 milions d’euros de l’exercici anterior. Xavier Pagès està convençut que “l’aposta per la qualitat” és part de l’èxit, com ho demostra el fet que els productes de gamma alta, els que tenen un preu de venda al públic superior als set euros, han pujat un 2% essent les marques de cava Pinot Noir i Reina Maria Cristina les que, amb un 28% i 19%, respectivament, han obtingut millors resultats.

La venda de cava s’ha situat en els 138,74 milions d’euros, un 1,4% més respecte a l’exercici anterior, i pel que fa al vi les vendes han crescut un 6% arribant als 67 milions d’euros. Cal destacar l’aposta del Grup Codorníu pel mercat internacional, que ja representa el 30% del total del negoci de l’empresa. En aquest sentit, els guanys obtinguts han passat dels 53,46 milions d’euros als 62,65, un augment que representa el 17,20% gràcies a la forta presència en mercats com Anglaterra, Alemanya, Suïssa i Benelux. Les dues marques del Grup que més s’han venut a l’estranger han estat el cava Codorníu, que ha crescut un 40%, i el vi Raimat, que ha experimentat un augment del 28%.



Boicot i crispació

El director general de Codorníu, Xavier Pagès, va ser molt prudent en la roda de premsa d’ahir i va evitar en tot moment la paraula boicot. No va concretar a quines comunitats han baixat les vendes “perquè no crec oportú entrar en detalls” i reconeixia altres raons que expliquen el descens, “com l’inferior consum a l’hostaleria”. El boicot és real, però la malaltissa obsessió d’alguns periodistes no ajuda a rebaixar la crispació. La insistència en el boicot va eclipsar un esforçat Pagès que intentava explicar com una empresa de 140 anys d’història està penetrant amb força al continent asiàtic. Però això sembla que no interessa...


(article publicat al diari AVUI el dia 15 desembre de 2005)

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.