15-12-2005 22:27
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
La caiguda de les vendes del Grup Codorníu en un 4,37% al mercat nacional ha tornat a posar de manifest que la campanya de boicot als productes catalans afecta, sobretot, a la indústria del cava. Si fa pocs dies Freixenet, laltre gran grup del sector, reconeixia haver venut un 4% menys dampolles a lEstat Espanyol, ara ha estat el director general de Codorníu, Xavier Pagès, qui ha anunciat que shan hagut dafegir sis milions deuros més en publicitat per contrarestar les campanyes de boicot. I és que el sector del cava tem que lactual boicot sigui pitjor que el desfermat lany passat arran de les declaracions de Carod-Rovira contràries a la candidatura olímpica de Madrid.
Boicots a banda, la facturació obtinguda per Codorníu fins al 30 de juny és de 208,45 milions deuros, la qual cosa representa un augment de l1,22% davant els 205,93 milions deuros de lexercici anterior. Xavier Pagès està convençut que laposta per la qualitat és part de lèxit, com ho demostra el fet que els productes de gamma alta, els que tenen un preu de venda al públic superior als set euros, han pujat un 2% essent les marques de cava Pinot Noir i Reina Maria Cristina les que, amb un 28% i 19%, respectivament, han obtingut millors resultats.
La venda de cava sha situat en els 138,74 milions deuros, un 1,4% més respecte a lexercici anterior, i pel que fa al vi les vendes han crescut un 6% arribant als 67 milions deuros. Cal destacar laposta del Grup Codorníu pel mercat internacional, que ja representa el 30% del total del negoci de lempresa. En aquest sentit, els guanys obtinguts han passat dels 53,46 milions deuros als 62,65, un augment que representa el 17,20% gràcies a la forta presència en mercats com Anglaterra, Alemanya, Suïssa i Benelux. Les dues marques del Grup que més shan venut a lestranger han estat el cava Codorníu, que ha crescut un 40%, i el vi Raimat, que ha experimentat un augment del 28%.
Boicot i crispació
El director general de Codorníu, Xavier Pagès, va ser molt prudent en la roda de premsa dahir i va evitar en tot moment la paraula boicot. No va concretar a quines comunitats han baixat les vendes perquè no crec oportú entrar en detalls i reconeixia altres raons que expliquen el descens, com linferior consum a lhostaleria. El boicot és real, però la malaltissa obsessió dalguns periodistes no ajuda a rebaixar la crispació. La insistència en el boicot va eclipsar un esforçat Pagès que intentava explicar com una empresa de 140 anys dhistòria està penetrant amb força al continent asiàtic. Però això sembla que no interessa...
(article publicat al diari AVUI el dia 15 desembre de 2005)
PUBLICITAT
PUBLICITAT