Vegueria del Penedès

FLASH

Els Bordegassos de Vilanova anuncien la seva dissolució per falta d'efectius


VD

28-12-2005 0:04

La dimissió de la junta directiva al setembre va accentuar la crisi dels de la camisa groc terrós

La pinya de la colla dels Bordegassos, preparant la base d'una construcció castellera. FdG

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Els Bordegassos de Vilanova van completar fa escassament un mes la clàssica de vuit a la plaça de la Vila. I aquella actuació passarà a la història per ser la millor de la temporada 2005 i perquè ara s'ha convertit en la darrera dels de la camisa groc terrós, que anunciaran en les properes hores la seva dissolució definitiva.

La junta directiva confirmarà avui la desaparició de la colla castellera de Vilanova per la falta d'efectius humans, una cirscumstància que ha repercutit notablement aquesta temporada en la construcció de castells. El cap de colla, Marcos Montes, assegura que l'escassa participació ha afectat especialment als desplaçaments dels Bordegassos, ja que ha estat fora de casa on s'han fet les pitjors actuacions.

Els Bordegassos han sofert aquest any una de les temporades més inconstant de la seva història i aquesta excessiva irregularitat ha passat factura definitiva a la colla. Al mes de setembre, ja es va viure un moment complicat amb la dimissió de la junta directiva que encapçalava Montse Albà i que en aquell moment va accentuar la crisi a través de tots els mitjans de comunicació.

La junta directiva dels de Vilanova decidirà en els propers dies què fer amb el local que s'ha utilitzat fins ara per als assajos. De moment, tot apunta que l'entitat vendrà el local per finançar la creació d'un museu dedicat a la memòria dels Bordegassos de Vilanova, des dels seus inicis al 1972 fins aquesta temporada 2005.

La colla castellera de Vilanova va viure el seu moment d'or al 1994: a l'actuació de la Festa Major s'aconsegueix carregar, quinze anys després, el quatre de vuit, i poc d'un mes més tard, es descarrega aquest castell. Els dos anys següents venen marcats per la consolidació del tres i el quatre de vuit i pel pilar de sis descarregat, castell que va servir per inaugurar l'actual local social de la colla.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.