El recorregut entre Vilanova i Mataró es farà en 105 minuts
VD
01-01-2006 22:06
Lestudi de la Generalitat conclou que la inversió necessària per fer realitat aquesta línia és de 1.227 MEUR, el que suposa uns 22,31 milions d'euros per quilòmetre. El govern català inclourà aquest projecte en el conveni marc dinfraestructures ferroviàries que està negociant amb el Ministeri de Foment. I és que la voluntat del Govern és incorporar aquesta línia en el primer programa (2006-2016) del Pla dInfraestructures del Transport de Catalunya (PITC).
Les característiques bàsiques de la línia són:
Ample de via: Via doble, ample Renfe Radi mínim en planta: 720 m Pendent màxima: 20 mil·lèsimes Estacions de viatgers: Vilanova i la Geltrú, Roquetes, Hospital Sant Camil, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Lavern-Subirats, Sant Sadurní dAnoia, Gelida, Martorell Vila, Castellbisbal, Terrassa Can Boada, Sabadell Nord, Sabadell Sud, Barberà, Santa Perpètua, Mollet, Montmeló o Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona, Mataró Centre i Mataró . Noves estacions de viatgers: Les Roquetes, Hospital St. Camil, Canyelles, Terrassa Can Boada, Santa Perpètua Sud, la Roca del Vallès, Argentona, Mataró Centre. Intercanviadors amb altres línies ferroviàries: 11 Longitud total: 106 km Via nova: 55 km Viaducte: 5.688m via doble, 3.026m via única Túnel: 27.683 km via doble, 5.991m via única Proporció túnel i viaducte: 31% de túnel i 5,4% en viaducte Velocitat de projecte: 120 km/h Temps de recorregut total: 105 minuts Demanda: 8 milions viatges/any inici 16 milions viatges/ any consolidat Pressupost per a coneixement de lAdministració: 1.227 MEUR Pressupost per a coneixement de lAdministració per Km: 22,31 MEUR/ kmexistent.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.