DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

El recorregut entre Vilanova i Mataró es farà en 105 minuts


VD

01-01-2006 22:06

L’estudi de la Generalitat conclou que la inversió necessària per fer realitat aquesta línia és de 1.227 MEUR, el que suposa uns 22,31 milions d'euros per quilòmetre. El govern català inclourà aquest projecte en el conveni marc d’infraestructures ferroviàries que està negociant amb el Ministeri de Foment. I és que la voluntat del Govern és incorporar aquesta línia en el primer programa (2006-2016) del Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC).

Les característiques bàsiques de la línia són:

Ample de via: Via doble, ample Renfe
Radi mínim en planta: 720 m
Pendent màxima: 20 mil·lèsimes
Estacions de viatgers: Vilanova i la Geltrú, Roquetes, Hospital Sant Camil, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Lavern-Subirats, Sant Sadurní d’Anoia, Gelida, Martorell Vila, Castellbisbal, Terrassa Can Boada, Sabadell Nord, Sabadell Sud, Barberà, Santa Perpètua, Mollet, Montmeló o Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona, Mataró Centre i Mataró .
Noves estacions de viatgers: Les Roquetes, Hospital St. Camil, Canyelles, Terrassa Can Boada, Santa Perpètua Sud, la Roca del Vallès, Argentona, Mataró Centre.
Intercanviadors amb altres línies ferroviàries: 11
Longitud total: 106 km
Via nova: 55 km
Viaducte: 5.688m via doble, 3.026m via única
Túnel: 27.683 km via doble, 5.991m via única
Proporció túnel i viaducte: 31% de túnel i 5,4% en viaducte
Velocitat de projecte: 120 km/h
Temps de recorregut total: 105 minuts
Demanda: 8 milions viatges/any inici
16 milions viatges/ any consolidat
Pressupost per a coneixement de l’Administració: 1.227 MEUR
Pressupost per a coneixement de l’Administració per Km: 22,31 MEUR/ kmexistent.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.