PUBLICITAT
07-03-2006 9:38
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Vilanova i la Geltrú, 6 de març de 2006: Després dels estudis tècnics i una assemblea comarcal monogràfica, la Federació Comarcal del Garraf dEsquerra Republicana de Catalunya va exposar ahir a Canyelles la seva proposta de corredor viari que ha denllaçar les comarques del Garraf i lAlt Penedès. En tant que municipi més afectat i punt mig entre Vilanova i Vilafranca, es va escollir Canyelles com a lloc per lexposició.
Els especialistes de la Comissió Sectorial de Medi Ambient, Eduard Terrado i Jesús Terán, van exposar els criteris tècnics i la proposta política que en sorgí. Aquests criteris es fonamentaven en el màxim respecte al medi ambient i al traçat urbà de Canyelles. Aquest ha estat un treball on shi ha esmerçat temps i recursos, a causa de la seva importància, però també de la manca dinformació disponible per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.
També es desitjava que els veïns i veïnes nestiguessin al corrent, alhora que poguessin dir-hi la seva.
A continuació us adjuntem els punts que articulen la proposta dERC:
1. No afectar zones catalogades com a PEIN
2. Fer que la futura autovia tingués només 1.600 metres lineals de túnel, la qual cosa reduiria limpacte ambiental sobre el territori.
3. Limitar el creixement urbà de Canyelles cap a zones mediambientalment encara en bon estat, creant una barrera urbanística.
4. Treure el trànsit rodat del nucli urbà de Canyelles.
5. Evitar que la construcció de lautovia afecti a zones urbanes.
6. Mantenir lactual carretera C-15 com una via de servei per a trànsit lent, trànsit agrícola i via alternativa a la futura autovia.
7. Diversificar les opcions de trànsit al crear un nou enllaç amb la C-32 entre els termes municipals de Sant Pere de Ribes i Vilanova i la Geltrú, descongestionant el pas de vehicles cap a lactual rotonda denllaç entre la C-15 i la C-32.
8. Aprofitar el traçat del futur ferrocarril entre Vilafranca i Vilanova en el terme municipal de Canyelles evitant així una duplicació dafectacions sobre el territori.
9. Sevitaria afectar el trànsit a lactual C-15 mentre duri la construcció de la nova autovia.
La realització daquesta infrastructura hauria de venir acompanyada de les següents mesures:
1. Restitució de les zones que quedin afectades mediambientalment a partir dun estudi dimpacte ambiental.
2. Solucionar la circulació dels vehicles amb mercaderies perilloses.
3. Millorar lactual carretera C-15 en laspecte de la seguretat vial.
4. Millorar lactual carretera C-15 mediambientalment un cop acabades les obres de la nova autovia.
5. Crear una via verda alternativa aprofitant lantiga C-15 regenerant-la mediambientalment per poder acollir trànsit excursionista (de vianants i de bicicletes), equipat amb zones de descans i enllaçant intermitentment amb lactual C-15.
6. Realitzar un estudi per dissenyar adequadament les voladures a realitzar durant lexcavació dels túnels el qual garanteixi la no afectació als habitatges propers a lobra.
7. Convertir en gratuït el tram dautopista C-32 entre Cubelles i Vilanova per tal de descongestionar el trànsit de la carretera C-31 i solucionar així el greuge comparatiu entre Cubelles i daltres municipis de la Comarca.
8. Millorar laccés entre lAutopista AP2 i la futura C-15 per tal de que es pugui accedir directament a la C-15 venint des de Tarragona i incorporar-se directament a lAP2 en direcció Tarragona venint des de la C-15.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT