FLASH
09-03-2006 22:05
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Dacord amb la tramitació que estableix la Llei de ports de Catalunya i prèvia sol·licitud de la societat Port Ginesta, SA, que gestiona actualment el port, el conseller de PTOP, Joaquim Nadal, ha resolt avui aprovar definitivament el projecte dampliació i la gestió daquesta nova zona. Un cop superat aquest tràmit, Port Ginesta SA, disposa dun termini màxim de 3 mesos per a iniciar les obres, que tenen una durada prevista de 14 mesos. La inversió total que durà a terme la societat concessionària per aquest projecte és de prop d 11,2 MEUR.
Lampliació del port preveu guanyar gairebé 75.000 m2 entre la zona de terra i la daigua. El dic de recer es prolongarà gairebé 400 metres cap a ponent del port. Es confrontarà amb un contradic duns 280 metres, amb un petit espigó perpendicular que delimitarà la nova platja. Daquesta manera, es marcarà una nova bocana del port que tindrà 54 metres damplada.
La nova configuració del port permet ampliar en un 50% la capacitat
damarraments del port. Sen preveuen 490 de nous, des duna eslora de 8 metres a una de 24 metres. Aquests subicaran als 8 pantalans que es preveuen construir, i en el moll adossat al dic de recer. La nova zona de servei portuària gaudirà de panyols (trasters per deixar material nàutic), locals comercials i rampa davarada específica per a les embarcacions de vela lleugera, motos daigua o embarcacions de rem.
Lampliació del port comporta la construcció a ponent dun nou contradic, sobre el qual es recolzarà una platja de nova creació, que substituirà lactual. La nova platja tindrà una superfície de sorra seca de 6.500m2 amb una amplada mínima de 20 metres en situació de marea màxima. Saccedirà a la platja per mitjà dun vial públic de 3 metres damplada i una longitud duns 150 metres. La funció daquest vial és permetre laccés als vianants, mentre que la circulació rodada està prevista només per als vehicles de neteja de la platja i per als de salvament i emergència. El vial disposarà dun sistema dil·luminació que sactivarà a la nit per evitar el risc de col·lisions de les embarcacions. Dins el projecte, lempresa concessionària té el compromís de fer-se càrrec de la regeneració de la sorra de platja sempre que sigui necessari per garantir-ne lús de cara als usuaris.
El projecte potencia una gestió ambientalment sostenible i sha concebut amb la màxima cura en matèria mediambiental per tal que tingui la mínima afectació en el medi natural. Amb la Declaració dimpacte ambiental emesa pel Departament de Medi Ambient, es garanteix la no afecció de làmbit del Parc Natural del Garraf. També es preveu la implementació dun sistema de gestió ambiental al conjunt del port i duna xarxa de renovació de les aigües arrecerades. El projecte inclou una barrera de retenció de contaminants, per a casos dabocaments accidentals dhidrocarburs. Daltra banda, en el cas que calguessin treballs destabilització dels penya -segats dins de lespai dinterès natural del massís del Garraf, sadoptarien mesures per evitar afectacions a la flora i la fauna.
PUBLICITAT
PUBLICITAT