FLASH
15-03-2006 22:30
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els premis gastronòmics Dr. Modest Furest i Roca tenen com a objectiu donar a conèixer la cuina catalana actual, premiant el treball creatiu i les receptes més avantguardistes dels millors restaurants de Catalunya i Andorra. Ledició denguany ha valorat especialment el treball en equip i lesforç realitzat a lhora dinterpretar la tradició i de fer ús de lenginy i la creativitat.
Així, el treball de Sergio Ruiz i de lequip de cuina del restaurant Esmarris de Dolce Sitges, ha estat reconegut en 6 de les 12 categories del certamen. Entre les receptes que han despertat els sentits del jurat destaquen unes espardenyes saltejades amb calçots a la graella i romesco cruixent de blat de moro torrat; uns raviolis de botifarra negra i pèsols amb sipietes saltejades, pil-pil suau de beines i budells de bacallà; o un gaspatxo lleuger de musclos de roca sobre merenga de la seva aigua i escopinyes i cloïsses a la criolla.
A ledició anterior dels premis gastronòmics Dr. Modest Furest i Roca, Sergio Ruiz va quedar finalista en les categories de Cuina amb enginy, Plat de mar i muntanya i Plat amb cullera. Amb tan sols 29 anys, aquest xef compta amb una experiència delit entre els fogons per haver treballat amb mestres de gran reconeixement en el món de la gastronomia internacional com Daniel Bausà de LOrangerie de lHotel Florida, o Anthony Bombaci del restaurant Newport de lHotel Arts.
El secret de les receptes del xef de lEsmarris serà desvetllat en el llibre Nova cuina catalana, que també recollirà les receptes dels altres xefs que han obtingut el reconeixement dels Premis Dr. Modest Furest i Roca 2006. Després de lèxit dels dos llibres de les edicions anteriors, el primer dels quals va rebre un premi especial dels Gourmand World Cookbook Awards, aquest llibre sestà convertint en un clar referent de la cuina catalana actual.
PUBLICITAT
PUBLICITAT