PUBLICITAT
14-04-2006 14:12
La JSC de Vilanova i la Geltrú, en commemoració del 75è aniversari de la proclamació de la II República ha penjat la bandera tricolor a la seva seu a la Rambla Samà amb el carrer Francesc Macià.
El 14 dabril de 1931 es proclamà la II República, un període intens a on milers dhomes i dones van aconseguir modernitzar un país convuls; per a recordar la seva memòria i la seva lluita per la llibertat i la igualtat, hem volgut fer aquest homenatge, emmarcat dins del programa de recuperació de Memòria Històrica que impulsa des de fa temps la JSC, concretament a Vilanova es va fer una xerrada al voltant de la repressió franquista amb la projecció dun documental i un colloqui posterior. Aquest any lhomenatge acabarà amb un gran acte a Gandesa, el dissabte 22 dabril, a on es visitarà les trinxeres de la batalla de lEbre i a on compartirem tota la jornada amb excombatents republicans, duna forma festiva però sobretot reivindicativa.
De forma parallela, la Joventut Socialista celebrà el passat 1 i 2 dabril el seu XIIè Congrés, a la ciutat de Barcelona, a on va ser present una delegació de la Federació Penedès, i acompanyats en la inauguració, de lAlcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena que en va ser Primer Secretari, entre daltres personalitats.
Cal destacar la presència de la vilanovina Gisela Vargas a la nova executiva nacional com a Secretària de Memòria Històrica.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT