Vegueria del Penedès

La música amb arrels té una cita a Vilanova


Bernat Deltell

19-06-2006 21:17

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Un concert a càrrec del grup Patriarques de la Rumba posarà fil i agulla a la 26ª edició del Festival Internacional de Música Popular i Tradicional (Fimpt) que se celebrarà entre el 20 i 23 de juliol a Vilanova i la Geltrú. Aquesta singular formació neix de la unió d’històrics representants de la rumba catalana que sovint van formar part, com a acompanyants, dels grups de Peret i Pescaïlla, entre d’altres. Ara, però, segons el codirector del festival, Jordi Turtós, els Patriarques “volen demostrar perquè són considerats uns històrics d’aquest gènere musical nascut als anys 50 de la fusió del rock i els sons afrocubans”. El grup, format pels oncles Paló, Tony, Rafael i Pepe “el Xino”, s’acompanyaran d’un bon nombre de joves rumberos formats a l’ombra de Gato Pérez.

El festival vilanoví, un dels més antics del país en la seva modalitat, inclou en la programació 2006 les actuacions de la cantant Mariem Hassan (Sàhara), el també cantant, guitarrista i percussionista Cheik Lô (Senegal), i els grups Oki Dub Ainu Band (Japó) i Mostar Sevdah Reunion (Bòsnia). Destaca també la presència del grup La Volée d’Castors, que amb 12 anys de trajectòria artística han gravat cinc discos i ofert 600 actuacions arreu del món. “Es tracta”, reconeix el també codirector Miquel Gonzàlez, “d’un grup que incita al ball gràcies a una singular barreja d’estils que té en la base els sons del seu Quebec natal”. Afegir també l’actuació de Tounami Diabaté, considerat un dels màxims representants de la música africana moderna gràcies al seu virtuosisme amb el kore, un instrument que fa a la vegada el baix, el ritme i el melòdic. Diabaté, que ha actuat al costat de Ketama i el bluesman nord-americà Taj Mahal, estarà acompanyat per The Symmetric Orchestra, de Mali. La programació del Fimpt es completarà amb les actuacions de Juan Mari Beltran, considerat un dels patriarques de la música tradicional basca, i la jove cantant kurda Aynur, que ha renovat i actualitzat part de la tradició musical del seu país.

Tots els concerts del Fimpt seran gratuïts i es podran veure als escenaris ubicats a la plaça de la Vila i Ribes Roges. Per la regidora de Cultura, Mercè Foradada, l’aposta del festival, que té un pressupost de 280.000 euros, “és acostar al públic la música que es fa en altres racons de món i que sovint té difícil la seva presència als circuits comercials catalans”.

(article publicat al diari AVUI el 19 de juny de 2006)

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.