DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

¿Votarán los mileuristas a


Magda Bandera

30-07-2006 13:57

Hace años que mi madre me pide que escriba “una novelita de amor”. Supongo que está frita de leer sobre tanta posguerra y politiqueo. Igual le hago caso pronto, pero de momento seguiré escribiendo sobre “pasiones” políticas y las que despierta Zapatero, buenas y malas, dan mucho de sí.

El otro día compré "L'Expresso" porque Zapatero era portada y quise saber qué decían de él. La verdad es que salía bastante bien parado. Hoy la noticia es que "The Economist" le dedica dos artículos, muchas alabanzas y una viñeta en la que le califican de "Zuperman". Y me pregunto lo mismo que un lector del blog de Escolar:

Reflexión: un semanario de derechas piropea a ZP, ¿y sus votantes de izquierda se alegran por ello? ¿A alguien se le ha ocurrido pensar lo que supone en términos ideológicos?



Pues imagino que supone algo muy obvio y es que cada vez nos parecemos más a Estados Unidos y al mundo entero y que hay pocas diferencias entre el PP y el PSOE si hablamos de economía y realpolitik. En el fondo, todo se reduce a una cuestión de formas. Si el PP no fuese tan primitivo y aplicara la inteligencia en lugar de la pataleta continua todo sería distinto. Porque, si se analiza bien, ¿qué clase de pacifismo de salón está promoviendo Zapatero? Sí, se ha mostrado contundente a la hora de criticar la invasión de Israel y se fue de Irak inmediatamente, ¡buen golpe!, pero en seguida aumentó el contingente en Afganistán y se hizo el loco con el tema de los vuelos de la CIA. Aunque lo más escandaloso es que ha mentido descaradamente al incumplir su contundente promesa electoral de informar sobre el verdadero destino de las partidas dedicadas a I+D.

Tal como denunciaba el pasado 11 de julio la Fundació per la Pau, 1 de cada 4 euros dedicados a I+D siguen siendo para fines militares. España es el país europeo que dedica un mayor porcentaje del PIB a I+D militar y el segundo de los países desarrollados, solo detrás de EE.UU.

Por todo ello es lógico que un semanario conservador alabe a Zapatero. En realidad, se está limitando a "conservar"/congelar lo que hay. Los salarios siguen tiesos y cuando en los últimos tiempos se han planteado algunas medidas para frenar la especulación y han aparecido, entre otras, la expresión "expropiar pisos vacíos" (pobre conseller Milà (IC), ¿dónde andará?) se ha montado un buen revuelo.

Y nada, todo quieto. La expresión "mileurista" ya forma parte de nuestro vocabulario, a ver cuándo la aprueba la RAE. La rosa ya tiene nombre, ¿pero tiene solución? A veces incluso es peor tener nombre. Ayer, por ejemplo, estuve oyendo una conversación en la que dos periodistas se preguntaban "si los mileuristas votarían a Zapatero en las próximas elecciones". No se ponían de acuerdo.

El govern incompleix compromís de transparència en R+D militar

NOTA DE PREMSA - 11 de juliol de 2006


S’incompleix un mandat del Congrés dels Diputats
El govern no vol explicar perquè 1 de cada 4 euros a R+D s’han dedicat a despesa militar

El Govern espanyol es va comprometre a elaborar un informe sobre els programes de R+D+i del Govern, especificant-ne els que són de caràcter militar i civil. Aquest informe havia de ser enviat al Parlament en el primer semestre de l’any 2006, fet que encara no s’ha produït.

La Fundació per la Pau i la Campanya “Per la Pau: prou investigació militar” volen denunciar la nul·la voluntat política del govern socialista en portar a terme un compromís adquirit en seu parlamentària i que va comptar amb 335 vots a favor i tres abstencions del conjunt de diputats i diputades.

Tot això va ser acordat en la disposició addicional 77 de la Llei 30/2005 de 29 de desembre dels Pressupostos Generals de l’Estat del 2006. Aquesta disposició contemplava que el Govern, a través de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia (CIMCYT) i amb la participació d'especialistes independents en la matèria, elaborés un Informe a lliurar al Parlament abans de l’estiu del 2006.

Com ja venim denunciant, abans amb els governs del Partit Popular i ara amb el govern del PSOE, se’ns presenta com a inversió en R+D partides que estrictament es dediquen a recerca amb finalitats militars. En concret, el Pressupost per a 2006, va significar un augment de la despesa de R+D militar en un 27% (1.648 milions d’euros en total) la qual cosa significa tres vegada més que la quantitat dedicada a recerca bàsica. Això significa que, segons el darrer Informe de l’OCDE, l’Estat espanyol és el membre de la Unió Europea -i el segon estat desenvolupat, superat només pels EUA– que més esforç dedica, en percentatge del PIB, a R+D militar.

Des de la Campanya “Per la Pau: prou investigació militar, impulsada per la Fundació per la Pau, i participada per més de 40 col·lectius i ONGs d'arreu de l'Estat, volem posar de relleu, una vegada més, l'incompliment de la promesa electoral del PSOE de “reubicar les corresponents despeses militars destinades a la fabricació d’armament en el lloc adequat”. A aquest incompliment, cal afegir ara, el menyspreu per l'expressió de la sobirania popular representada al Parlament, en no crear la Comissió d’Estudi per avaluar, especificar i ser més transparents en la despesa dedicada a R+D.


A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.