PUBLICITAT
FLASH
29-10-2006 18:09
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Aquest conveni es traduirà en un conjunt de mesures com el perllongament i lampliació dhorari de quatre línies, lampliació de carrils bici i la promoció del Car-Pooling, entre daltres. Aquesta actuació suposarà una inversió total de 287.496 euros, 186.200 euros de caràcter anual, que seran aportats el 50% per ambdues administracions.
El conveni que avui sha signat, a Vilanova i la Geltrú, pretén impulsar un conjunt dactuacions per a la millora de laccessibilitat, als aproximadament 5.700 treballadors dels corresponents polígons daquest municipi. Aquestes actuacions, suposaran una inversió global de 287.496 euros, a sufragar paritàriament per cadascuna de les parts. Daquesta xifra, 186.200 euros correspondran al perllongament i lampliació de les línies del transport urbà. Aquesta és la inversió que es destinarà anualment per aquest servei.
Els polígons industrials inclosos en aquest pla de millora són: Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Sector Marquès, Masia Federic, Masia den Notari, La Plana, Zona Nord i Torrent Pastera. Aquests polígons abasten fins a 191 empreses.
Transport públic, mobilitat i infraestructures són els principals eixos al voltant del qual giren les actuacions que es posaran en marxa. Les principals iniciatives que es preveuen són les següents:
-Perllongament de les línies L-1 i L-2 del transport urbà de Vilanova fins al polígons Masia den Notari amb un augment de quatre expedicions per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons.
-Ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 del transport urbà de Vilanova per a coincidir amb els horaris de les empreses industrials dels polígons, amb un increment de 3 hores de servei en cadascuna de les línies.
-Ampliació de 625 metres del carril bici existent a lAv. Vilafranca des del carrer Sevilla fins al carrer del Guix del polígon industrial Masia den Barreres.
-Ampliació de 468 metres del carril bici existent a la C-15 fins a la fàbrica VENCA del sector Marquès.
-Caracterització i nomenament de la figura, prevista en la Llei de la Mobilitat, del gestor de mobilitat per al conjunt dels polígons industrials de Vilanova i la Geltrú. Aquest gestor sencarregarà dadaptar aquest pla als possibles canvis que es produeixin.
-Potenciació del cotxe compartit (car-pooling), com a sistema per intensificar locupació dels vehicles privats. De manera que, Vilanova i la Geltrú sincorporarà a la web www.compartir.org, la qual sencarrega de gestionar loferta i la demanda daquest servei.
Aquesta actuació, als polígons de Vilanova i la Geltrú, forma part del pla que el DPTOP està desenvolupant per a la millora de la xarxa de transport públic de viatgers amb lobjectiu de fomentar la sostenibilitat i facilitar a la ciutadania el dret a la mobilitat, amb una especial atenció a laccessibilitat als polígons industrials. En aquest sentit, la Llei de la mobilitat estableix la realització per part de la Generalitat, amb la col·laboració dels ajuntaments, dun Pla de Mobilitat per als principals polígons de Catalunya.
Així, el Govern de la Generalitat va signar el febrer de 2005, juntament amb les principals organitzacions empresarials i sindicals lAcord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de locupació i la competitivitat de leconomia catalana.
En el marc del programa de millora de la mobilitat i laccessibilitat que està desenvolupant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ja shan iniciat 42 actuacions en 165 polígons industrials de tot Catalunya. En aquests polígons, situats en 76 municipis, treballen més de 192.000 persones.
El mètode dactuació es basa en la millora de laccessibilitat externa i dels itineraris interns dels polígons, en una major eficiència dels recursos ja disponibles mitjançant laugment de locupació dels vehicles i dels transports dempresa, en la organització de la planificació de la mobilitat mitjançant la concertació amb empresaris i treballadors i la dotació de serveis de transport públic col·lectiu.
Aquestes actuacions han comportat fins ara lestabliment de 28 serveis de transport públic. Pel que fa a nombre dusuaris, durant lany passat es van comptabilitzar un total de 490.075 nous viatgers en transport públic als polígons i amb una previsió de 900.000 per al 2006.
Com a balanç, cal destacar que en les àrees on sestà actuant, sha detectat una millora en la contractació i en locupació local, així com la generació duna cultura de la mobilitat menys depenent del transport privat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT