PUBLICITAT
23-11-2006 21:45
Un aparell nebulitzador utilitzat a la peixateria del supermercat Esclat de Vilafranca del Penedès ha estat el causant del brot de legionella que va afectar a finals destiu un total de 14 persones, dels quals 13 van haver de ser ingressats. Per aquest motiu, i tenint en compte lorigen del brot, la delegada dels Serveis Territorials de Salut, Margardia Arboix, va voler deixar clar ahir en roda de premsa que la contaminació per legionella pneumònica es produeix només a través de les vies respiratòries, no per la ingesta daliments i que, per tant, no hi ha motiu dalarma. Per Arboix, és només un aparell considerat de baix risc el que ha provocat problemes, però no és un problema dels aparells ni del menjar.
La investigació per determinar lorigen del brot es va centrar en onze empreses que disposen de circuits de refrigeració ubicades en un radi de 2.500 metres del lloc dexposició dels afectats. Amb tot, també es van recollir mostres de 30 empreses més per si detectàvem, que no ha estat el cas, alguna installació no declaradada. Localitzat ja lorigen del brot, sha obert un expedient informatiu, que pot acabar en sanció, per determinar si hi ha hagut negligència per part dels responsables dEsclat o de lempresa que fabrica laparell.
Daltra banda, els dos casos de legionella detectats a Vilanova i la Geltrú han sigut aïllats i, com a Vilafranca, sha tancat ja el cas
(article publicat al diari AVUI)
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT