DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

L’obra de teatre “Lorca eran todos”, escrita i dirigida per Pepe Rubianes, omple de gom a gom el Teatre Prado


VD

27-11-2006 21:34

L’obra recorda els últims dies de Lorca a través de les veus del mateix escriptor granadí i d’amics, enemics i familiars

La tragèdia d’una guerra, la poesia i la música que apreciava Lorca són els eixos d’aquesta obra de teatre plena de reflexions, estrenada el mes de gener i amb més de 150 representacions des d’aleshores, i que va omplir el Teatre Prado en una única sessió organitzada per l’Ajuntament i Sala VORS S.L.

“Lorca eran todos” és un docudrama teatral que parteix de la tragèdia d’un home, Federico García Lorca, per mostrar el drama de moltes altres persones que van morir per defensar la llibertat en el primer terç del segle XX.

L’obra està protagonitzada per 11 actors i actrius, que donen vida als diferents personatges que van entrar en contacte amb Lorca en els seus últims dies, com els falangistes que van intentar salvar-lo, la seva germana, l’actriu Margarida Xirgu o els germans Rosales.
Tots ells i el mateix poeta donen la seva visió sobre diferents moments de la vida del poeta granadí. Des de Madrid durant els primers mesos del 1936 quan va guanyar el Frente Popular en les eleccions generals, el moment en què va marxar a Granada, les amenaces rebudes i per les quals es va haver d’amagar a casa del poeta Luís Rosales, la seva detenció o el seu afusellament.

Amb “Lorca eran todos” l’actor Pepe Rubianes ha recuperat un treball d’investigació que va realitzar l’any 1970 a la localitat granadina de Viznar, lloc on el poeta García Lorca va ser afusellat. El títol de l’obra és el nom del rètol de apareix a la fosa comú dels afusellats en aquest indret d’Andalusia.

L’obra, una mostra que a través del teatre també es pot recuperar la memòria històrica, ha estat envoltada de polèmica, ja que va ser vetada al Teatre Español de Madrid, on va debutar Lorca com a dramaturg, a causa d’unes declaracions de Rubianes en un programa de televisió.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.