PUBLICITAT
NOTA DE PREMSA
30-11-2006 21:37
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Els darrers anys s'han viscut importants creixements en el nombre de viatgers transportats pels serveis de rodalies. Algunes línies de rodalies tenen una gran demanda en els trams de penetració a Barcelona, la qual cosa suposa que es superi en hora punta la capacitat de confort mitjà. Cal sumar la precarietat de les estacions, algunes de tant centrals com la de passeig de Gràcia, al ben mig d'un dels principals eixos comercials i de negocis de la capital. A més, a la quasi totalitat de estacions de rodalies en Catalunya, els usuaris, com per exemple, les persones amb mobilitat reduïda, persones amb nadons, o viatgers que transporten una simple maleta, s'enfronten diàriament a unes infraestructures obsoletes i inadequades. Segons fonts del Pla d'infraestructures de Transports de Catalunya, l'estació amb més demanda de RENFE és Sants, amb 35.800 viatgers/dia.
Els usuaris, en la seva gran majoria treballadors i estudiants, han estat patint durant els darrers anys, el tancament de les estacions, la desaparició del personal tant de dins dels trens com de les estacions i la massificació de la xarxa acompanyat de l'augment progressiu de les tarifes i reben a canvi tant sols la modernització d'alguns combois, i només en algunes línies, però sense que hi hagi hagut un augment en les freqüències de pas ni en la informació, ni molt menys en la capacitat dels combois a hores punta que sempre van plens. A tot això cal sumar la falta d'informació a la qual son sotmesos els usuaris i els retards constants en el servei.
Des de la UGT de Catalunya volem constatar que tot i que la situació actual en la que es troba la xarxa de rodalies RENFE i que pateixen els usuaris diàriament s´ha agreujat darrerament, no pot culpar-se d'aquest fet a la inversió en xarxa d'Alta Velocitat.
Cal recordar que l'AVE comportarà la creació del túnel del carrer Mallorca, el qual servirà per augmentar els combois i les freqüències de pas del servei de Rodalies. L'AVE implicarà de forma immediata la descongestió de la xarxa viària regional perquè concentrarà en la infraestructura d'alta velocitat una part important del trànsit ferroviari que en aquests moments ocupa la xarxa de Rodalies. D'altra banda, i no menys important és l'impuls al reequilibri territorial que significarà l'AVE, en la mesura que significa una connexió efectiva de les comarques de Lleida, Tarragona, Barcelona i Girona. Aquesta es una mesura presa per atenuar el gran desgavell que des de fa anys pateixen els usuaris de rodalies RENFE.
La posició de la UGT defensa tant la necessitat de l'AVE, com la modernització i inversió en rodalies, i en conseqüència, una cosa no pot servir d'excusa per l'altre. Així, reclamem la inversió necessària que des de fa anys necessita la xarxa de rodalies a Catalunya, que acompanyada de l'arribada de l'AVE, ha de permetre crear a Catalunya, una xarxa ferroviària de qualitat al servei del país, l'economia i els ciutadans i ciutadanes. Els usuaris no poden continuar patint aquesta situació sense que hi hagi una forta aposta pel servei recolzada per les inversions necessàries. Juntament amb la posada en marxa del PITC, el traspàs de competències confiem en que serà una gran eina de millora per un govern més pròxim als problemes als quals ha d'enfrontar-se.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT