Vegueria del Penedès

FLASH

Es lliuren a Vilanova els guardons de la XIII edició dels Premis d'Història Fernando Piqueras


Solblau

07-12-2006 19:30

La recuperació de la memòria històrica ha estat el tema escollit per la majoria de treballs guanyador

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Fa 13 anys que aquests premis es concedeixen a l'Institut Manuel de Cabanyes i provenen de l'herència del professor de ciències socials Fernando Piqueras. L'acte de lliurament dels premis, celebrat ahir, va comptar amb l'assistència de la regidora d'Esports i Joventut de l'Ajuntament de VNG, Iolanda Sánchez.

En coherència amb el tema dels treballs guanyadors, la xerrada que va acompanyar l'acte de lliurament de premis estava centrada en els últims anys del franquisme. El ponent va ser l'ex-alcalde de Vilanova Josep González, que també és professor de matemàtiques del centre.

La història és una disciplina que mira enrere però que té aplicacions al present. Conèixer la història de la pròpia societat configura la identitat de les persones i dels pobles, i per això, la memòria històrica és un valor a promoure. Conèixer millor el passat i les ciències socials per fer un futur millor és una de les tasques de les matèries en l'educació formal. I més enllà d'avaluacions rutinàries i exàmens, iniciatives com concursos i premis poden motivar els més joves.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.