DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

FLASH

L’ampliació dels serveis i la innovació tecnològica, aspectes més destacats de la nova empresa del servei integral de neteja de Sitges, CESPA


VD

19-12-2006 19:22

El reforç de la neteja viària, la neteja de platges durant tot l’any i la deixalleria mòbil són algunes dels serveis més destacats

Després dels primers sis mesos de concessió, l’Ajuntament i l’empresa CESPA van organitzar el passat dissabte a La Fragata una jornada de portes obertes per a què els sitgetans es poguessin informar del nou serveis i conèixer una mostra dels vehicles que fan possible un Sitges més net. Durant l’acte, l’alcalde Jordi Baijet i el director general de CESPA Xavier Llansó van mostrar la seva satisfacció per aquests mesos, els quals van valorar positivament, encara que van manifestar que cal millorar certs aspectes com la conscienciació ciutadana per la neteja.

Un dels aspectes fonamentals del nou servei de CESPA ha estat la implementació de la millora tecnològica per a realitzar un salt endavant en la neteja de Sitges. En aquest sentit, s’han incorporat vehicles elèctrics per a minimitzar el soroll i la contaminació. És el cas de les escombradores mecàniques, els ciclomotors elèctrics, els vehicles auxiliars o el vehicle cuba per a la neteja de grans extensions.

El nou servei de neteja està dividit en set apartats, que corresponen a la recollida de rebuig i de fracció orgànica amb tres sistemes diferents de recollida (sistema EASY, càrrega posterior i servei específic al centre històric); a la neteja viària per la qual es compta amb 14 equips manuals, 6 de mecànics, 1 d’elèctric, 8 vehicles auxiliars i diferents vehicles específics; a la neteja de platges durant tot l’any: a la implementació de la deixalleria mòbil en diferents barris de la vila; al servei de deixalleria municipal durant tota la setmana de 10 a 14 hores i de 16 a 20 hores, excepte els diumenges només en horari de matí; i, finalment, al servei de recollida porta a porta en els comerços, el qual es troba actualment en fase d’estudi previ.

L’alcalde Jordi Baijet va destacar que la recollida comercial és un dels grans reptes de la nova empresa i que la millora del servei també està relacionada amb una major col·laboració dels ciutadans.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.