Vegueria del Penedès

FLASH

Una unitat mòbil pel servei de Teleassistència a les comarques de Baix Llobregat, l'Anoia, el Garraf i l'Alt Penedès


VD

18-01-2007 23:52

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

La Diputació de Barcelona va posar en marxa durant l'any 2006 tres Unitats Mòbils: la que demà es presenta -i que es troba en funcionament des del mes d'abril- visita la zona del Baix Llobregat, Alt Penedès i Garraf; la segona cobreix la zona del Vallès Oriental, el Vallès Occidental i el Bages; i una tercera que entrà en funcionament al setembre i que cobreix la zona del Maresme i també una zona del Vallès Occidental. En aquest moment, 250 municipis reben aquest servei.

Les Unitats Mòbils tenen la missió de millorar el servei de Teleassistència a través d'un millor grau de servei personalitzat, reforçant les visites a domicili, el recordatori de l'agenda, actuar en casos de caigudes o altres emergències i establir una estreta comunicació entre el Servei Local de Teleassistència i les persones usuàries.

Aquesta Unitat mòbil dóna cobertura a 58 municipis amb un total de 4.302 persones usuàries. Per comarca, el Baix Llobregat té en el programa 30 municipis amb un total de 3.124 persones usuàries; Garraf, 5 municipis amb 830 persones usuàries; Alt Penedès amb 19 municipis i 331 usuaris, i Anoia amb 4 municipis i 17 persones usuàries.

A la província – excepte la ciutat de Barcelona – actualment hi ha més de 15.500 persones usuàries que disposen l'aparell de teleassistència, amb una demanda mitjana de 55 aparells diaris, el que suposa atendre 1100 noves demandes cada mes. En aquest sentit, la Diputació té la voluntat de créixer fins a garantir el servei a les persones més grans de 80 anys que visquin soles, com a col•lectiu de prioritat.

Pel que fa al perfil d'usuaris, el 76% són dones i el 24% homes; el 62% d'aquestes persones tenen més de 80 anys, i gairebé el 60% viuen soles. Quan a la tipologia de les trucades, el 62% corresponen a trucades que el Servei fa pel seguiment de la situació de l'usuari, recordatori de medicació, etc.; el 33, 5% les fa l'usuari per demanar informació o ajut en casos de caigudes o crisis de angoixa i el 4,5% restant les fa també l'usuari buscant la conversa per situació de soledat.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.