01-03-2007 22:47
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Els usuaris de Renfe treuen foc pels queixals a causa dels constants incidents dun servei de rodalies que, en el millor dels casos, és qualificat dineficaç i tercermundista. Amb tot, una cosa és estar fart que et prenguin el pèl i una altra molt diferent sumar-se a una iniciativa dun grup dusuaris que, a través de correu electrònic i missatges sms, proposaven no pagar el bitllet com a mesura de protesta. La iniciativa va tenir un seguiment nul a lestació de Vilanova i la Geltrú, un dels punts calents de la línia C2 que cobreix el tram Barcelona-Sant Vicenç de Calders. Les causes del fracàs potser són culpa dels mateixos organitzadors perquè, tal i com explica la Sònia, una jove estudiant dEconòmiques, aquí hi ha molta opacitat: qui hi ha al darrera de tot això? Jo vaig rebre un mail daquests usuaris emprenyats i quan vaig intentar accedir a la seva web per saber qui eren mindicava fora de servei.
Hi ha, però altres motius, com ara el desconeixement absolut de la iniciativa, por a ser multat i targetes mensuals ja pagades. El Jose, que treballa a Gavà, està en contra daquest tipus daccions, però creu que si aquí hi hagués gent informant i donant cobertura als que passen sense pagar potser alguns shaurien afegit a la protesta.
Sigui com sigui, la paciència dels usuaris ja ha tocat fons. A lestació de Vilanova es palpa una estranya agror que en qualsevol moment pot desembocar en protestes espontànies i contudents, com ja ha succeït en altres punts del país. Molts joves, a més, acusen directament als polítics de no haver fet res durant mesos. La Marta treballa a Barcelona en una gestoria i ara sha de llevar dues hores abans si no vol arribar tard, i tot i així no sempre ho aconsegueixo. Ella, com tants altres, culpa als governants: on són aquelles frases tan boniques que deien Fets, no paraules?. El Jordi, estudiant de segon curs de filologia, arremet contra aquells que ens diuen que utilitzem el transport públic mentre ells porten els seus fills a lescola alemanya. Els catalans, doncs, continuen pagant, però això sí, ara ja són plenament conscients de la presa de pèl.
(article publicat al diari AVUI)
PUBLICITAT
PUBLICITAT