Vegueria del Penedès

GARRAF

El Consell Comarcal del Garraf participa en el desenvolupament del projecte Pre-Atenea


VD

06-03-2007 22:59

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Àrea d’Ordenació territorial i Desenvolupament Econòmic del Consell Comarcal del Garraf, en el marc del Pacte Territorial per a l’Ocupació del Garraf i a partir de les dades de l’Observatori del Mercat de treball i les dades dels serveis d’Intermediació dels Ajuntaments de la comarca, realitzarà l’estudi de diagnosi del projecte pre-Atenea a la comarca.

Per realitzar aquest projecte la Diputació de Barcelona presta suport econòmic i tècnic als territoris que hi participen a través de l’ Associació SURT.

Per a la realització d’aquesta diagnosi és imprescindible fer treball de camp, tant des del vessant dels grups de dones, amb l’objectiu d’identificar les necessitats, les demandes, els obstacles i l’ocupabilitat que presenten, com des del vessant de les empreses, amb l’objectiu de detectar la seva disposició per incorporar mesures que fomentin la igualtat d’oportunitats.

El Pla de treball per a l’anàlisi diagnòstica consisteix en l’anàlisi dels grups diana i l’anàlisi del teixit empresarial. L’anàlisi dels grups diana o grups d’incidència del projecte es centra en tres grups:

• Dones menors de 30 anys amb titulacions universitàries però sense experiència laboral.
• Dones majors de 40 anys que tenen una trajectòria professional consolidada que s’han quedat sense feina i tenen serioses dificultats, degut a la seva edat, per reincorporar-se al mercat laboral en les mateixes condicions de qualificació professional.
• Dones immigrades amb titulacions universitàries obtingudes en els seus països d’origen i amb dificultat de trobar feines qualificades.






Una vegada detectats aquests grups a través dels serveis d’intermediació de la comarca es procedirà a seleccionar 10 dones de cada grup i seran aquestes 30 dones representatives amb les que es treballarà per tal d’elaborar la diagnosi a través de 3 tallers, un per cada grup diana amb 10 dones per grup i entrevistes personalitzades a les 30 dones.

Pel que fa a l’anàlisi del teixit empresarial, aquest s’enfoca en dues direccions, d’una banda la disposició a incorporar mesures per a la igualtat d’oportunitats que tenen les empreses i d’altra, les possibilitats de contractació de dones corresponents als grups d’incidència del projecte. Aquesta part del treball de camp consisteix en la selecció de 10 empreses a partir dels serveis de prospecció empresarial dels ajuntaments de la comarca i d’acord amb un doble criteri: empreses representatives de l’estructura productiva del territori que tinguin possibilitat d’incorporar dins les seves plantilles dones amb qualificació mitjana i superior, i empreses amb ocupacions tradicionalment no feminitzades (amb baixa presència de dones).

A partir de l’objectiu general que és realitzar una experiència pilot en una mostra dels Serveis Locals d’Ocupació es pretén elaborar eines i definir metodologies d’actuació per a la inserció. Facilitar eines per a sensibilitzar les empreses, oferir eines als tècnics i tècniques dels Serveis Locals d’Ocupació i afavorir la inserció laboral dels grups diana, millorant la seva ocupabilitat.

Els resultats d’aquest projecte Pre-atenea seran el punt de partida del projecte Atenea que se centrarà en afavorir la contractació, en ocupacions no feminitzades, de dones amb perfils formatius alts.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.