COMARCA
20-05-2007 21:50
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Entremig de la campanya electoral i possiblement com a respir a mítings, cartells i visites de polítics als barris, els museus del Garraf han intentat oxigenar l'ambient oferint la entrada gratuïta durant el cap de setmana als visitants.
Segons les dades que ha fet públiques el departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat, el museu del Garraf que rep més visites és el Museu del Cau Ferrat de Sitges. Durant el 2006 va rebre 43.393 visites. Darrera d'ell està el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú: l'any 2006 van veure el fons ferroviari 41.747 persones.
I el rànquing comarcal continua amb el Museu Maricel de Sitges, que l'any passat va ser visitat per 20.316 persones. La Biblioteca Museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú va rebre 14.121 visitants i el museu romàntic Can Llopis de Sitges, 14.095. A la cua va quedar l'any passat el museu romàntic Can Papiol de Vilanova i la Geltrú (1.386 visites), on obres de rehabitació.
En general, els museus i col·leccions de Catalunya van rebre més de 20 milions de visitants durant lany 2006, un 12 % més que lany anterior. I coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, la conselleria de Cultura ha anunciat que els mestres, els professors dinstitut i el professorat universitari de tots els centres educatius de Catalunya tindran lentrada gratuïta als museus gestionats per la Generalitat de Catalunya. A més, el conseller ha instat també a adoptar aquesta iniciativa als museus consorciats amb altres administracions.
Aquesta mesura, que saplicarà de manera efectiva el proper curs escolar, ha estat acordada pel conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació i el conseller dEducació per tal de facilitar la tasca de difusió iniciada pels gabinets pedagògics dels museus i fer arribar a més públic loferta museística. La iniciativa pretén també que els mestres i professors esdevinguin en major grau prescriptors dels consums culturals dels joves i adolescents i que aquests tinguin un major interès pels museus.
PUBLICITAT
PUBLICITAT