Vegueria del Penedès

CUBELLES

Maria Lluïsa Romero és la nova alcaldessa de Cubelles fruit del pacte entre el PSC, CiU i ERC


VD

17-06-2007 23:34

Joan Albet i Joan Rodríguez Serra exerciran com a primer i segon tinent d’alcalde, respectivament

Maria Lluïsa Romero, en el seu discurs d’investidura, va agrair el suport rebut en la votació. foto: Montse Torrado

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El pacte entre PSC, CiU i ERC va permetre que la socialista Maria Lluïsa Romero fos investida alcaldessa de Cubelles dissabte al migdia. Després d’unes difícils negociacions, durant les que PSC i CiU també van contactar amb Entesa per Cubelles per formar govern, els dos partits van apostar finalment per arribar a un acord amb els republicans, que van rebutjar la formació d’un quadripartit. No obstant, tant PSC i CiU han assegurat que els propers mesos podria entrar alguna altra força política a l’equip de govern.

Tant la nova alcaldessa de Cubelles com la cap de llista d’Iniciativa per Catalunya Verds, Mònica Miquel, van rebre tant xiulades com aplaudiments en entrar a l’Ajuntament de Cubelles per assitir a l’acte de constitució dels Ajuntaments.

La cap de llista del PSC va ser nomenada alcaldessa gràcies als quatre vots del seu partit, els quatre més de CiU, i el vot d’ERC. PP i ICV van votar-se a sí mateixos en l’elecció de l’alcalde, i Iniciativa per Cubelles i Entesa van renunciar a presentar el seu regidor a la votació, i van votar en blanc.

“Aportaré dedicació i esforç per fer-me mereixedora d’aquesta confiança”, va assegurar Romero durant el seu discurs al ple de dissabte. La cap de llista del PSC també es va comprometre a elaborar un pla de mandat abans que acabi l’any. La intervenció més crítica va ser la de Mònica Miquel, que va explicar la “trucada d’un constructor” que va rebre una setmana enrere per assegurar-li que PSC, CiU i ERC formarien govern. La cap de llista d’ICV, que va ser la força més votada a les eleccions, també va desaprovar durament l’opció d’ERC de formar part del govern local.

L’acord de govern estableix que el PSC gestioni àrees com les d’urbanisme, recursos humans i hisenda, serveis socials o promoció cultural, que CiU es faci càrrec de promoció econòmica, serveis viaris i obres, equipaments, medi ambient, esports o educació, i que ERC es responsabilitzi de Seguretat Ciutadana, Cooperació i Salut.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.