Cal tenir en compte que la determinació de limport duna taxa per part dels ajuntaments ha dobeir, a dreta llei, a la repercussió del cost del servei que percep el contribuent; i res més que això. La realitat, però, és que les empreses es veuen sotmeses al pagament de quanties que, en molts casos, depassen amb escreix el cost del servei que reben de ladministració local.
Avui dia, sembla que la figura de la taxa saplica duna manera arbitrària i poc o gens argumentada en serveis com poden ser lexpedició de documents administratius; la intervenció integral de l'Administració municipal en activitats i instal·lacions; la intervenció de l'Administració municipal en activitats d'edificació, ús del sòl, via pública i medi ambient; la taxa per a la recollida d'escombraries; l'estacionament regulat de vehicles; el subministrament d'aigua potable; els serveis de mercats; els serveis de clavegueram; la prestació de serveis dinspecció i prevenció sanitària; la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic...
Davant daquesta situació, lADEG demana a totes les administracions locals la major transparència i el màxim rigor en la determinació de les taxes i d'aquells tributs que ho siguin per causes circumstancials o de caire extraordinari, amb el benentès que es tracta de contribucions que han d'obeir exclusivament a la repercussió del cost d'un servei o d'una actuació entre els contribuents que suposadament en són beneficiaris.
Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.