SITGES
11-10-2007 12:33
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Aquestes fan referència a continguts produïts per diversos sectors relatius al turisme, els videojocs, l’alimentació, les joguines, la cosmètica, la roba, la neteja, o l’automòbil i acumula el 75% del total de queixes i evidencia la importància que té la recepció de publicitat per part de la ciutadania.
El nombre de queixes i pràctiques positives en relació a la imatge de les dones en els mitjans de comunicació i registrades de gener a desembre és de 149 en total, segons ha expressat la regidora d'Igualtat de Gènere, Mercè Espada.
Les denúncies representen un 92% i les pràctiques positives un 8%. L’any 2006 va registrar un increment del 67% respecte al total de les queixes i pràctiques positives de l’any anterior i les queixes han augmentat un 73% i les pràctiques positives un 20%.
L’Observatori és l'organisme que ha acollit el major nombre de queixes (57%) a través de la seva web durant l’any 2006, mentre que l'Institut Català de les Dones ha rebut directament el 43% restant a través de correu electrònic o telèfon.
Març, juny i novembre van ser els mesos en els que s’han recollit el major nombre de queixes i pràctiques positives, mentre que el trimestre juny, juliol i agost ha absorbit pràcticament una tercera part de les denúncies, ja que representa el 33% de totes les enregistrades en el 2006, fet que trenca la dinàmica recollida l’any anterior.
L'informe tambè reflecteix que una quarta part de les queixes (24%) fan referència a l’ús del cos de la dona en els continguts del mitjans, tractats com un cos estandaritzat que respon a arquetips de talles, edats i ètnies, i tambè reflecteix que la violència envers les dones és present a les queixes des de dos punts de vista diferents; un degut a les recreacions en determinades ficcions sobre la violència masclista, i un altre, el que es troba en els casos de violència explícita de determinats continguts.
Aquesta anàlisi es fa a partir del contingut de les queixes i de les pràctiques positives realitzades a través de l’Institut Català de les Dones i de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.
Els eixos fonamentals d’aquest informe són les anàlisis dels estereotips de les dones que han estat denunciats o felicitats per la ciutadania i els perfils de les persones que van participar activament en les queixes en aquest període, un anàlisi que es fa a partir del contingut de les queixes i de les pràctiques positives realitzades a través de l’Institut català de les Dones i de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.
Imatge d'una campanya de sabó exemple de pràctica positiva
PUBLICITAT
PUBLICITAT