Vegueria del Penedès

SANT PERE DE RIBES

El drama de Puerto Cabezas arriba a Sant Pere de Ribes


VD

23-10-2007 13:02

El vice-alcalde del municipi de Nicaragua visita Sant Pere de Ribes per explicar els efectes devastadors de l'huracà Fèlix

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El mandatari nicaragüenc, que es troba aquests dies a Vilafranca del Penedès, ha aprofitat la seva estada per visitar el nostre municipi i reunir-se amb l’alcalde, Josep Antoni Blanco, la regidora de Cooperació Internacional, Gemma Gallego, i d’altres regidors de l’ajuntament. Demà dimecres també participarà en la reunió del Consell Municipal de Cooperació.

Les poblacions de Sant Pere de Ribes i Puerto Cabezas estan agermanades des de mitjans dels anys 80. En un primer moment de col·laboració, els esforços d’ajut han anat lligats sempre a projectes de desenvolupament, com el darrer projecte “Acompañamiento para la igualdad de oportunidades para personas con discapacidad de Puerto Cabezas” treballat l’any 2006. Aquest any, i en el marc de treball interinstitucional habitual de l’Agermanament, s’havien realitzat aportacions als projectes “Programa de intercambio de Residentes- Docentes a la UNAN de León” de millora de la formació i capacitació del personal sanitari de Puerto Cabezas a la Universitat de León (Nicaragua) i la primera fase de l’anomenat “Reemplazo del Puesto de Salud de Bum Sirpi” de millora de l’ambulatori de la comunitat de Bun Sirpi. Malauradament, i en ocasions puntals, la col·laboració i el suport també s’ha donat en situacions d’emergència com a aquesta, doncs no és el primer cop que la població i les seves comunitats pateixen una catàstrofe natural.

El passat 4 de setembre la zona de la Región Autónoma del Atlántico Norte (RAAN) de Nicaragua, on es troba ubicat el municipi agermanat, es va veure afectada pel pas l’Huracà “Fèlix”, amb important pèrdues i afectacions humanes i materials. Des del primer moment en que es va conèixer la noticia, el nostre ajuntament ha estat en contacte amb l’Alcaldia Municipal de Puerto Cabezas per expressar el suport del nostre municipi i mostrar la nostra solidaritat cap al municipi agermanat.

És per aquest motiu que inicialment l’ajuntament va fer una aportació econòmica d’emergència, per import de 3.000 €, al compte “fondo d’emergència Fèlix” obert per la Alcaldia Municipal de Puerto Cabezas. Ara, però, s’ha iniciat una campanya de sensibilització per recaptar més donacions econòmiques que aniran destinades a la reconstrucció de la zona afectada. A tal efecte es disposa d’un compte corrent a Caixa Catalunya amb el número 2013-0660-77-0200527743 obert a tota la ciutadania.

Durant una roda de premsa que va tenir lloc ahir a l’ajuntament, el vice-alcalde de Puerto Cabezas també va rebre un donatiu de 1182 euros de mans del cooperant Joan Rodríguez. D’aquests, 137 euros els ha donat el grup de Teatre El Vent de les Roquetes, 20 euros són d’una donant particular d’Abrucena i la resta, 1.025 euros, són els beneficis que el Joan Rodríguez ha obtingut de la publicació del seu llibre sobre l’Assemblea de Catalunya i que ha volgut destinar a aquesta causa solidaria.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.