Vegueria del Penedès

COMARCA

Fins al 30 de novembre


VD

05-11-2007 18:52

La línia C-2 de Rodalies continuarà tallada tot el mes, segons han informat els resposabels del Centre de Coordinació Ferroviària als alcaldes

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Durant la reunió d’aquest matí del Cecof s’han presentat els informes tècnics de les empreses contractades recentment, Cavosa i Rodio-Terratest. El resum de l’informe assenyala que s’han realitzat les obres de consolidació del tram de via convencional al terme municipal entre el creuament de Gran Via i La Torrassa, i que es comprometen a entregar la plataforma amb plenes garanties de seguretat a finals d’aquesta setmana. Abans de posar la via I en funcionament, s’haurà de completar la revisió corresponent de catenàries, vies, enclavaments, etcètera i es realitzaran probes de seguretat amb trens.

Les actuacions de consolidació són les següents:

S’està realitzant una campanya continua de auscultació geofísica mitjançant sísmica passiva per caracteritzar el terreny a la franja definida per les vies, la nova traça de la línia d’Alta Velocitat, els vials i els edificis pròxims.

Els primers resultats de la campanya recollits als respectius informes detecten una sèrie de deconsolidacions del terreny que es necessari tractar amb injeccions de morter.
A la via 1 aquests defectes són puntuals i quedaran previsiblement tractats a finals d’aquesta mateixa setmana. Després començaran els treballs de revisió de superestructura de via, electrificació i instal·lacions de seguretat previs a la culminació dels treballs de consolidació de la via.

El nombre de punts que s’han de consolidar a la via 2 és superior, tant per la pròpia constitució del terreny com pel resultat de les subsidències originades per la filtració del terreny cap el túnel en construcció.

Esta información puede ser utilizada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
En aquesta via han finalitzat els treballs de reforçament (planxa metàl·lica encastada al terreny), atermenament de via (suport rígid de carril a la zona d'encreuament amb FGC) i s’estan realitzant un bon nombre d'injeccions de consolidació, que estant pendents de l'anàlisi geològica per comprovar la bondat de l'actuació.

En paral·lel, l'empresa Cavosa està completant la definició tècnica de les actuacions necessàries per impermeabilitzar el túnel en construcció de la línia d'alta velocitat. S'actuarà tant per dins com per fora de les juntes entre pantalles. Interiorment es construiran uns pilars verticals de formigó units en els dos extrems de les pantalles adjacents que delimiten les juntes. Exteriorment es construiran columnes de jet-grouting per reforçar l'actuació interior. Amb l'acabament d'aquestes dues actuacions es garanteix la impermeabilització i el final|finalitat de les filtracions de llims, causa primera de les subsidències produïdes i empitjorades per la baixa qualitat del terreny sobre el qual s'assenta la via.

Desenvolupament del Pla Alternatiu de Transport

Durant el passat cap de setmana, 112.000 persones han utilitzat els serveis programats en el Pla Alternatiu de Transport establert per Renfe a causa de la interrupció de la circulació ferroviària en el tram Bellvitge - Barcelona Sants.

Del total, 76.600 clients han estat transbordats en els serveis de Rodalies de les línies 2 sud (Sant Vicenç de Calders - Barcelona) i 10 (Barcelona - Aeroport).  A Gavà, el temps de transbordament de tren a autobús va rondar els 5 minuts, mentre que els temps de viatge entre aquesta localitat i Barcelona han estat de 20 minuts de mitjana|mitja.

Per la seva part, 15.600 viatgers han utilitzat els trens de Llarga Distància amb origen o destinació|destí Barcelona Sants. Així mateix, en tractar-se d'un període punta en aquests serveis s'ha incrementat el personal d'informació i atenció al client.

Quant a Mitja Distancia, el pla alternatiu de transport ha donat servei a 19.800 persones. El transbordament es realitza als trens de Mitja Distancia de les relacions Barcelona-Lleida/Tarragona/Reus/Móra/Tortosa, en el trajecte Sant Vicenç de Calders-Barcelona mitjançant trens de la línia 4 de Rodalies

Des de la posada en marxa de la modificació temporal de serveis, Renfe ha programat diferents mesures amb l’objectiu de millorar la mobilitat dels viatgers:

• Gratuïtat en els desplaçaments a les línies de Rodalies 2 sud (Barcelona Sants-Vilanova-Sant Vicenç de Calders), 7 (Martorell-Cerdanyola Universitat-L’Hospitalet) i 10 (Barcelona-Aeroport).
• Modificació dels horaris de la Línia 2 sud per optimitzar els transbordaments entre tren i autobusos. Entre les 6.30 i les 9.20 hores, els trens circulen amb una freqüència de 10 minuts i durant la resto del dia, de 15 minuts. Aquest horari es manté en dies laborables i caps de setmana.
• Increment d’autocars per als serveis de Rodalies i Llarga Distància.
• Implantació d’un Punt d’Informació a la Plaça d’Espanya, obert a diari entre les 06.00 i les 22.00 hores.
• Instal·lació a Plaça d’Espanya i Gavà de carpes per protegir de la pluja als viatgers. A Plaça d’Espanya es van instal·lar dos trams de carpes amb una extensió total de 420 metres de llarg i 5 d’ample. A Gavà, la superfície coberta és de 300 metros quadrats, amb una longitud aproximada de 100 metres.
• Ampliació fins Bellvitge del servei alternatiu d’autobús entre les estacions de Gavà – Viladecans – El Prat. D’aquesta manera, els viatgers de Bellvitge disposen d’autobús per enllaçar amb la Línia 2 Sud.
• Durant el cap de setmana i festius els trens de la línia 4 sud mantenen els horaris de dia laborable, per tal de facilitar els transbordaments dels viatgers dels serveis de Mitja Distància a Sant Vicenç de Calders
• Avinguda de la Reina Maria Cristina, zona Plaça d’Espanya es manté com a punt d’origen i destinació dels viatgers de la línia C-2 sud de Rodalies durant la celebració del Barcelona Meeting Point
• Informació a través de fulletons, megafonia a trens i estacions, personal d’atenció al client, el telèfon gratuït 900 20 22 20, els serveis SMS, així com la secció “Última Hora” del web www.renfe.com.
• La Generalitat ha reforçat el servei de les línies regulars en autobús que enllacen Garraf i Barcelona
• La EMT ha reforçat els serveis que es realitzen fins l’Hospital de Bellvitge (Línia 1) i fins Cornellà Centre (Línia 5)

Per la seva banda, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya manté el servei habitual a partir de l’estació de L’Hospitalet, direcció Sant Boi, Martorell, Manresa i Igualada. FGC té en servei una llançadora entre les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira.  Entre les estacions d’Europa | Fira i L’Hospitalet s’ha habilitat un servei alternatiu d’autobusos que cobreix les estacions de Gornal, Sant Josep y L’Hospitalet.  Entre les estacions de L’Hospitalet i Pl. Espanya es recomana utilitzar la línia 1 de Metro, que ha reforçat el seu servei.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.