DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

COMARCA

Mostra de Curtmetratges de Vilafranca


VD

12-11-2007 20:51

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

 Del 15 al 25 de novembre, el cinema de petit format omplirà la capital de la comarca de l’Alt Penedès (Barcelona), amb la celebració de la XII edició de la Mostra de Curtmetratges de Vilafranca, un certamen anual organitzat per Cine Club Vilafranca. En l’apartat competitiu, els millors treballs nacionals en 35 mm participaran a la Selecció Oficial (15, 16 i 17 de novembre, al cinema Kubrick) optaran als Premi del Jurat i Premi del Públic, tots dos dotats amb 2.000 euros. Per la seva banda, a les sessions de Pantalla Oberta ( 20 i 21 de novembre, a l’Auditori de Vinseum), els treballs dels joves directors realitzats en format digital optaran als respectius premis del Públic i del Jurat, remunerats cadascun amb 1.000 euros.

Enguany la Retrospectiva (23 de novembre) estarà dedicada al director francès Jean-Pierre Jeunet, pare d’una estètica fantàstica molt peculiar i autor de pel·lícules com Delicatessen, Amelie o La ciutat dels nens perduts. A banda de projectar els tràilers de totes les seves pel·lícules, la sessió recuperarà els curts Le manège, Foutaises, Pas de repos pour Billy Brakko i Bunker.

Per primera vegada, la Mostra també obre la porta als treballs internacionals en col·laboració amb Future Shorts (18 de novembre), una xarxa de distribució de curts internacionals que ja té presència a més de 50 ciutats. La mirada internacional continuarà amb la projecció de la pel·lícula col·lectiva París, je t’aime (22 de novembre), en què 18 directors fan un homenatge a la capital francesa. Els aires francesos també encomanaran la Cloenda (24 de novembre) on a banda de proclamar els premis i projectar els curts guanyadors, s’oferirà una sessió amb els millors videoclips del director francès Michel Gondry, autor de films com ¡Olvídate de mi! o La ciencia del sueño. Per arrodonir la Mostra més afrancesada, es sortejarà un cap de setmana a París per a dues persones entre els espectadors de totes les sessions.

La Mostra s’acomiadarà el 25 de novembre amb la doble sessió d’animació infantil Pantalla Kanalla, on es projectaran curts que destaquen per l’ús de diferents tècniques: dibuix, animació per ordinador, plastilina i animació amb llana. Aquests treballs es van presentar a la Mostra Internacional d'Animació de Catalunya, l'ANIMAC 2007, a Lleida.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.