Vegueria del Penedès

COMARCA

Aclariment de Trànsit sobre el límit de 80


VD

15-11-2007 23:52

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

1) La gestió dinàmica de la velocitat és una proposta que el SCT està elaborant des de començaments d'aquest any Aquesta mesura, junt amb la dels 80 km/h, s'inclou en el Pla d'Actuació 2007-2009 que preveu l'aplicació d'un paquet de 73 mesures per reduir l'emissió de contaminants i així millorar la qualitat de l'aire. Per tant la decisió d'aplicar la velocitat variable es tracta d'un acord del Govern del mes de juliol i celebrem que el RACC comparteixi aquesta mesura.

2) La reducció a 80 km/h de la primera corona de les vies que accedeixen a la ciutat de Barcelona s'aplicarà de forma permanent i no tan sols durant un any tal i com avui destaquen alguns mitjans de comunicació.

3) No obstant això, el que sí pot succeir és que la limitació a 80 km/h pugui alterar-se a partir del 2009 amb l'entrada en funcionament del sistema de velocitat variable. Aquest sistema suposarà que, en determinats moments, es pugui establir una velocitat inferior a 80 km/h amb l'objectiu de gestionar d'una manera eficient situacions de congestió circulatòria, metereologia adversa o agreujament dels índicadors de contaminació.

4) El SCT sempre ha discrepat d'una manera rotunda de l'estudi presentat pel RACC on es posava en entredit la viabilitat de la mesura dels 80 km/h. La iniciativa s'ha aplicat d'una manera molt positiva en altres ciutats europees, cosa que demostra que reduir la velocitat implica la millora de qualitat de vida dels ciutadans que viuen a la zona urbana i la reducció de la sinistralitat.

5) La Unió Europa (UE) ha comminat al Govern català a reduir els contaminats atmosfèrics a l'àrea metropolitana de Barcelona abans del 2010. L'estudi del CREAL (Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental) presentat recentment parla d'una reducció en 1.200 morts anuals per malalties cardiorespiratòries a l'àrea metropolitana de Barcelona si s'assoleixen els indicadors de contaminació europees.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.