COMARCA
20-11-2007 21:47
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L’ordre estableix que ha de funcionar com a mínim el següent servei:
· 100% del servei habitual de les llançadores que substitueixen línies de Rodalies Renfe interrompudes: Estació de França - Aeroport, Estació de Sants - Aeroport i Plaça Espanya - Estació del Prat de Llobregat.
· 25% del servei habitual, amb almenys un vehicle per línia, en onze línies perifèriques que cobreixen àrees sense transport alternatiu: 9 (Pl. Catalunya - Pg. Zona Franca), 11 (Trinitat Vella - Roquetes), 21 (Paral·lel - El Prat), 24 (Paral·lel - Carmel), 63 (Pl. Universitat - Sant Just), 65 (Pl. Espanya - El Prat), 92 Gràcia - Pg. Marítim), 95 (Almeda - Fonstanta), 109 (Estació de Sants - Pol. Zona Franca), 157 (Pg. Marítim - Sant Joan Despí) i 193 (Parc de Montjuïc).
Aquest és, doncs, el mínim d’oferta que l’empresa garantirà, que podrà ser més gran segons el seguiment que tingui la convocatòria. Durant el dia d’avui, s’està informant mitjançant cartells a les parades i als vehicles de TMB de possibles alteracions del servei durant les cinc hores d’aturada.
Respecte del fons de la convocatòria d’aturada, l’empresa referma la seva disposició al diàleg i el seu posicionament, que es pot resumir en els punts següents:
· Els dos sindicats convocants són una part minoritària de la representació dels treballadors al comitè d’empresa d’Autobusos de TMB. El motiu esgrimit públicament per a l’aturada és un canvi en el sistema de descansos establert al conveni col·lectiu vigent, que va ser subscrit pels sindicats que sí que tenen la majoria dels representants dels treballadors al comitè d’empresa.
· Els sistemes de descansos setmanals establerts al conveni col·lectiu tenen vigència fins al 31 de desembre del 2008. Cal remarcar que no hi ha cap demanda judicial pendent subscrita per cap sindicat per incompliment de cap article del conveni referit als descansos setmanals.
· La convocatòria d’aturada es produeix quan hi ha una via de diàleg oberta sobre la qüestió de la jornada laboral. Ja ha tingut lloc una primera reunió entre la direcció d’Autobusos i els representants dels treballadors per començar a abordar l’aplicació a TMB de la nova normativa europea i espanyola en matèria d’interrupcions de la jornada diària de treball dels conductors de transport per carretera (reial decret 902/2007).
· TMB ha expressat la seva disposició a estudiar l’aplicació d’aquesta nova normativa en el marc d’una negociació global, que tingui en compte tots els factors. Cal subratllar que una aplicació mecànica i directa del decret 902/2007 podria causar perjudicis no només en el servei d’autobusos que presta TMB, sinó també en les condicions laborals dels mateixos conductors. Sembla, doncs, oportú donar-se un temps de reflexió i anàlisi abans de fer canvis en la regulació de la jornada diària de treball.
Per això, TMB reitera que la convocatòria no té justificació i confia que siguin les vies establertes dins l’empresa per al diàleg social les que donin una resposta raonable i consensuada a les aspiracions de millora de les condicions laborals del personal d’Autobusos, de manera que s’evitin els perjudicis als usuaris que ocasionaria una interrupció del servei com la que es pretén provocar.
PUBLICITAT
PUBLICITAT