13-04-2008 20:25
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Article públicat al diari AVUI
Si més no aquesta és la propaganda oficial de l’empresa Marina Far Vilanova que agrupa tres grans grups líders en el sector de la nàutica, la construcció i la fabricació de formigó i que, entre tots, han aportat un capital inicial de 33 milions d’euros per impulsar aquest projecte faraònic.
Batejat amb el nom de Vilanova Grand Marina-Barcelona, aquest nou espai portuari tindrà una superfície de 100.000 m2 (dels quals 30.000 m2 dedicats a àrea tècnica) i oferirà 120 llocs de treball directes, “la majoria dels quals seran ocupats per gent de la zona”, segons l’impulsor del projecte, Xiqui Mas. L’objectiu és allotjar un màxim de 76 vaixells d’entre 20 i 60 metres d’eslora i oferir-los tots els serveis tècnics. I és que, tal i com explica el director general de l’empresa, el navarrès Ignacio Erroz, “un vaixell de gairebé 40 metres d’eslora té una despesa anual de gairebé un milió i mig d’euros en serveis i consum”. Això vol dir que “podem parlar tranquil·lament de 70 milions d’euros anuals”.
Això sí, un cop inaugurada la marina es controlarà el pas als vianants per qüestions de seguretat: “no estem dient que no s’hi pugui entrar, sinó que es controlarà”, puntualitza Xiqui Mas. Amb tot, els beneficis per a la ciutat, si tot va bé, semblen clars, ja que les tripulacions dels vaixells, que poden arribar a ser unes 250 persones, residiran a Vilanova durant llargues temporades.
La nova marina comptarà també amb un travelift o pont grua amb capacitat de varada d’embarcacions de fins a 800 tones, així com una àrea comercial, espai exclusiu per a armadors i capitans, un business center, un menjador per a les tripulacions i un aparcament amb capacitat per a 150 vehicles. La qüestió “és aprofitar el triangle format per les Balears, Barcelona i costa sud de França que atrau a un sector de gran poder econòmic que té dificultats en poder trobar espai per als seus iots”, assegura Mas. Ell mateix explica que “el 72% de megaiots es troben a Europa i que al Mediterrani es concentra el 50% del trànsit”. L’empresa Marina Far Vilanova té una concessió de 30 anys per a explotar aquesta nova instal·lació portuària situada al Moll de Ponent de Vilanova i en la qual s’hi està treballant des de fa dos anys
PUBLICITAT
PUBLICITAT