PUBLICITAT
COMARCA
11-09-2008 17:51
Els destinataris d’aquestes subvencions són les persones que compleixen 18 anys durant el 2008 i que tinguin residència a Catalunya. Els joves que compleixin aquests requisits i hi estiguin interessats hauran de triar una de les 65 publicacions que s’ofereixen i fer la sol·licitud de subscripció entre el 10 i el 25 de setembre per mitjà del web www.gencat.cat. També poden rebre informació sobre el procediment a través del telèfon d'informació de la Generalitat, el 012.
L’objectiu d’aquesta acció és promocionar l’hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre’ls eixamplar el seu coneixement de l’espai públic i la vida democràtica del país.
Les empreses editores de publicacions que han presentat la seva oferta s’han adherit voluntàriament a la iniciativa, que els permet créixer en nombre de lectors i donar-se a conèixer al públic més jove.
La iniciativa s’ha difòs amb publicitat a premsa escrita i digital i ràdio. Així mateix, els primers dies de setembre els joves han rebut una carta del conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, en la qual se’ls explica el sentit de la iniciativa i el procediment que han de seguir per fer la sol·licitud de subscripció.
Les publicacions ofertades
Les subscripcions a les quals tindran accés els joves de 18 anys són diaris o revistes, en suport paper o digital, que han estat prèviament seleccionades per una comissió de valoració de projectes en la qual hi ha representants del sector dels mitjans de comunicació; persones representatives del món acadèmic i professional, i representants del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.
Els criteris de selecció de les publicacions han estat el nombre d’exemplars subministrats per subscripció individual, la temàtica del contingut redaccional, la valoració de la memòria explicativa presentada per l’empresa editora, el pla de fidelització de subscriptors i la campanya de promoció per a la difusió d’aquesta iniciativa.
La subscripció subvencionada ha de tenir un import màxim de 50 euros i una durada màxima de 12 mesos.
Els 65 mitjans seleccionats han estat els següents: L'Avenç, Setmanari Forja, Serra d'Or, Espai de Llibertat, Els Marges, Diari Avui, Diari de Girona, Setmanari de l'Alt Empordà, El País, Atributos, Diari Sport, Segre, Illacrua, El 9 NOU (edició Osona/El Ripollès), El 9 NOU (edició Vallès Oriental), El Periódico de Catalunya, Europa de les Nacions, Revista Terrart, Lletres, Expone, Organiza, Sapiens, Descobrir Cuina, Foc Nou, El Ciervo, Dialogal, La Veu de l'Anoia, Segarra Actualitat, La Vanguardia, Estris, Revista Educació Social, Ciutat Nova, Historia y Vida, Sons de la Mediterrània, Relats, SomGarrigues, Castells, Club Moto, Revista de Banyoles, Enderrock, Jaç, La Mañana, Escola Catalana, Cultura 21, Comunicació21, Revista Benzina, Bonart, Mundo Deportivo, Regió 7, Descobrir Catalunya, Time Out Barcelona, On Diseño, Llumiguia, L'espurna, La Veu de la Segarra, El Triangle, Diari de Terrassa, Eben Interiors, L'Espill, Revista Musical Catalana, El Punt, El 9 Esportiu, Catalonia Today, El 3 de vuit i Esforç.
Pla de Foment de la Lectura
Les subscripcions gratuïtes per als joves de 18 anys és una de les accions previstes en el Pla de Foment de la Lectura engegat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que vol impulsar la lectura com a via fonamental d’accés al coneixement per part de la ciutadania i millorar l’hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.
D’aquesta manera, a més de fomentar la lectura dels llibres, es pretén incidir de manera especial a promoure la lectura de la premsa i les publicacions, explorant així les sinergies entre el món de la cultura i el de la comunicació.
El Pla, impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, compta amb el suport i col·laboració de les administracions locals, el sector editorial i entitats diverses.
Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen la distribució als transports públics de primers capítols de novetats editorials; la posada en marxa del fòrum virtual www.quellegeixes.cat; la campanya publicitària Llegir ens fa + grans, i el programa de suport a plans de foment de la lectura per a municipis menors de 50.000 habitants.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT