VNG
09-11-2008 22:41
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El conseller Ausàs ha destacat en el seu discurs que ‘cal dibuixar des del consens polític i de les institucions una nova arquitectura institucional, per fomentar un model de país ben cohesionat des del catalanisme polític. En aquest sentit, ha afegit que ‘el concepte de xarxa ha d’anar acompanyat de noves infraestructures i pensar el país de manera diferent i no des de la centralitat. Apostant per dotar a les ciutats i els pobles de serveis que aportin qualitat de vida a les persones’.
Abans de fer pública la Declaració, els alcaldes han intervingut per donar a conèixer les seves opinions al respecte. Ha començat l’alcalde de Vilafranca, el qual ha manifestat que ‘la voluntat de treballar plegats es fa des del sentiment, l’anàlisi i la reflexió profunda de fer créixer un model de ciutat que contribueixi al progrés econòmic i social del nostre país’.
L’alcalde d’Igualada, Jordi Aymamí, ha iniciat el seu parlament recordant a les persones i institucions que l’any 1999 van signar la declaració que reivindicava l’Eix Diagonal, i ha destacat que ‘la constància al final ha arribat a bon port’. Per Aymamí, les ciutats de l’Eix Diagonal reflecteixen la capacitat de generar riquesa i convivència amb un compromís estratègic en l’àmbit de les realitats que representen.
Per a Josep Camprubí, alcalde de Manresa, ‘la reivindicació de l’Eix Diagonal ha permès que les ciutats haguem treballat en xarxa, al llarg d’aquests nous anys, i ens hi hem sentit còmodes’. Segons Camprubí, ‘som ciutats obertes i la relació que hem tingut ens ha permès créixer com a territoris i com a ciutadans. Ara, com a pas següent, caldrà apostar per reforçar el transport públic, per exemple, a través de la línia ferroviària’.
Joan Ignasi Elena, alcalde de VNG, ‘el camí que hem recorregut fins avui ens porta a un punt d’arribada a un objectiu que ens obre un nou punt de partida cap a nous projectes col·lectius. El que fem avui és certificar un compromís polític dels quatre ajuntaments de seguir treballant plegats amb nous objectius i nus projectes, econòmics, socials, culturals, humans’.
Per Elena, la declaració és un reflex d’una manera de treballar, la cooperació municipal, que ha permès que el projecte de l’Eix Diagonal sigui avui una realitat. I d’una nova idea de Catalunya on, a part de Barcelona i l’àrea metropolitana, hi ha vida. Una Catalunya on la connectivitat ha de ser entre les ciutats del país sense passar necessàriament per Barcelona. Defensem ciutats mitjanes sòlides i connectades. A més a més, d’aportar confiança en un moment com l’actual.
Declaració Política
La Declaració Política de la Jornada d’avui, els alcaldes de les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Manresa i Igualada, reunits a Vilanova i la Geltrú el dia 7 de novembre de 2008, en el marc de la Fira de Novembre han proposat i pres el compromís de:
- continuar enfortint ells lligams de col·laboració institucional;
- determinar un nou Pla de Treball conjunt;
- unir esforços en les reivindicacions al Govern de la Generalitat;
- aprofitar les oportunitats que ens ofereix la nova centralitat per a Catalunya que configura l’Eix Diagonal;
- sol·licitar al Govern de la Generalitat de Catalunya que prengui en consideració la priorització de les infraestructures viàries i de comunicació de l'Eix Diagonal d'acord amb el sentir i els interessos de les ciutat que en formen part;
- i estudiar la nova estructuració de la mobilitat fruit de les noves oportunitats de desplaçaments que la construcció de l’Eix Diagonal oferirà als ciutadans i ciutadanes del nostre territori i sol·licitar al Govern de la Generalitat que adeqüi els transport públic per carretera a aquesta nova realitat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT