SITGES
02-12-2008 23:29
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
Si les dones estan esdevenint un motor del canvi social; guanyant més independència econòmica o consolidant les carreres laborals, els homes no acompanyen en aquesta canvis amb la mateixa rapidesa. Que els “homes no ploren” o que “els homes han de portar els pantalons” conforma una manera de ser home que s'ha de revisar per trobar nous models de masculinitat.
Amb aquesta idea principal, la Regidoria per a la Igualtat de Gènere posa en marxa una nova campanya amb un triple objectiu, va dir la regidora Mercè Espada durant la presentació; fomentar el sentit crític respecte les formes tradicionals de ser home, avançar en els canvis culturals i oferir als homes nous referents de masculinitat.
La nova campanya sobre masculinitats posa a l'abast dels homes sitgetans un servei d'informació sobre les noves masculinitats a càrrec d'un professional, psicòleg i expert en intervenció amb homes, a través d'un correu sitgeshome@sitges.cat , que s'activarà aviat.
En paraules del psicòleg de la Fundació IRES, Oriol Ginés, la idea és potenciar un canvi social en els homes i fer-los responsables d'aquest canvi per construir un nou contracte entre dones i homes. Canviar suposa una revisió personal i col·lectiva del model hegemònic de masculinitat patriarcal, segons Ginés. La campanya compta també amb el suport gràfic d'un fulletó que simula una publicació per a homes anomenada “El Sitgetà.
L'home del segle XXI” i compta també amb una programació de xerrades, tallers i activitats de sensibilització sobre igualtat, masculinitat, paternitat, sexualitat masculina, autocura, coresponsabilitat, trobades entre dones i homes i assessorament sobre grups d'homes per a Igualtat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT