DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

SANT PERE DE RIBES

Farràs donarà suport als pressupostos de Blanco


Javi Polinario

19-12-2008 9:03

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

El proper 23 de desembre se celebrarà l’últim ple del 2008 a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes. Allà es debatran els pressupostos municipals pel proper any 2009. Segons l’alcalde, Josep Antoni Blanco, el govern (PSC + ICV) rebrà el suport de la regidora d’ERC, Carme Farràs, aconseguint així que s’aprovi la proposta dels governants.

El total de la inversió pel proper any és de 12.225.767 €. L’ajuntament gastarà 7.356.997 € i aprofitarà la contribució del govern central amb el Fons Estatal d’Inversió Local que aportarà fins a 4.868.770 €.

En aquests pressupostos d’inversions, l’equip de govern ha considerat que en l’actual conjuntura econòmica s’ha de pensar en tres sentits. Per una banda el govern de Ribes i Les Roquetes ha plantejat un pressupost basat en la disminució de la despesa ordinària. Aquesta reducció és de prop de 1,5 milions d’euros i s’ha aconseguit a través de la renegociació dels contractes de serveis i la reducció de despeses de serveis no obligatoris.

A més, el segon aspecte que ha considerat important l’equip de govern del municipi es incrementar les partides de cohesió social, destinades a l’ajuda i suport a les persones, concretament augmentant un 23%. De fet aquesta era una clara “prioritat” del govern, segons Blanco.

I per últim, Blanco també considera que en aquests moments les administracions públiques també han d’impulsar i dinamitzar l’activitat econòmica.

L’alcalde considera que en aquests moments, tot i que d’altres forces polítiques creguin que s’ha de gastar menys, els socialistes entenen que “si que és cert que s’ha de cenyir el cinturó, però ara és l’hora de fer política i marcar prioritats i per nosaltres és prioritari l’atenció a les persones, l’ajuda a aquelles que sortiran més malparats d’aquesta crisi i necessiten la nostra ajuda”.

Blanco ha assegurat que enguany també voldrien que fossin uns pressupostos “sense vots en contra” i per aconseguir-ho intentarà negociar i convèncer sobre la seva proposta a les forces polítiques de l’oposició que no han assegurat el seu suport al govern o directament votaran en contra.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.