PUBLICITAT
COMARCA
15-01-2009 19:59
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Els dos primers mesos d’aplicació de la mesura de la velocitat variable serà en període de proves. Aquesta fase servirà perquè tant els gestors del trànsit del SCT com els usuaris s’adaptin al nou sistema i l’interioritzin en la conducció.
La mesura ha entrat en funcionament a les 06.45 h del matí d’avui, 15 de gener i convé recordar que el sistema de control dinàmic de la velocitat sempre funciona en base a la velocitat mitjana dels vehicles per tal d’evitar variacions brusques de les limitacions.
Pel que fa al desenvolupament tècnic de la mesura la regulació de la velocitat s’activa automàticament en funció del flux del trànsit en la franja horària de congestió. La situació d’avui a les vies ha estat:
- L’escalat de velocitat entre 80 i 50 km/h s’ha activat a l’autovia de Castelldefels en un tram de 5 km entre el Prat de Llobregat i la Plaça Cerdà.
- A l’autopista del Garraf la velocitat mínima ha estat de 60 km/h entre Viladecans i el Prat de Llobregat, un tram en què la calçada passa de tres a dos carrils.
D’altra banda el sistema també s’ha activat de forma automàtica davant d’una incidència que s’ha produït a l’autovia de Castelldefels a la sortida del túnel d’Amadeu Torner en sentit sortida, en què un vehicle s’ha avariat i la velocitat s’ha regulat fins a 50 km/h. Cal destacar que fora dels horaris de congestió els límits s’han mantingut a 80 km/h.
Convé recordar que l’aplicació de la gestió variable de la velocitat és una mesura pionera a Catalunya i a tot l’estat Espanyol i suposa un canvi de concepció i de funcionament en la gestió del trànsit més segur i sostenible. El projecte s’inclou dins del Pla d’Actuació 2007-2009 aprovat el juliol de 2007 pel Govern amb l’objectiu de restablir la qualitat de l’aire a un total de 40 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Objectius de la mesura: reduir congestions, sinistralitat i contaminació
L’objectiu principal d’aquesta mesura és reduir i minimitzar les congestions atès que són una problemàtica estructural dels accessos a Barcelona, fer que les congestions sigui més curtes en durada i longitud, i reduir les aturades i arrencades dels vehicles (el fenomen stop and go), principalment a les hores punta del matí i la tarda.
També es preveu que una altra conseqüència positiva de l’aplicació de la gestió variable de la velocitat sigui la disminució de la sinistralitat i la millora de la seguretat viària a les vies en què s’apliqui. A més, amb la minimització dels impactes de les congestions en les vies d’accés a la capital catalana a través de l’aplicació de la velocitat variable, es preveu que la qualitat de l’aire millori i que els nivells de contaminació es redueixin, situant-los més a prop dels límits establerts per la UE.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT