SITGES
25-01-2009 21:47
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
El Protocol de Carnaval es va ratificar en el darrer Ple de la Corporació que es va celebrar el 15 de desembre passat i s'hi defineixen cada un dels elements tant festius com d'organització que es veuen involucrats en aquest esdeveniment.
El document s'inicia amb la definició pròpia de la festa que es caracteritza pels divertiments públics, les disfresses i el sentit de la transgressió social, on les colles, entitats i Comissió en són una part molt important. En aquest primer apartat, també es fa una referència a l'àpat per excel·lència en aquesta festivitat, el Xató, i les xatonades organitzades per les entitats.
Pel que fa a la Comissió del Carnaval, en el protocol es descriu aquesta com l'encarregada, per delegació de l'Ajuntament, de preparar les activitats del programa d'actes així com la responsable de la bona gestió econòmica supervisada per la regidoria corresponent.
La Comissió està formada pel president –que actualment és David García–, que s'escull a proposta de la Regidoria i és el màxim òrgan del Govern Local qui l'aprova; i vocals, que són representants de les entitats, de les colles del Carnestoltes i la Reina i de la Regidoria de Festes. En el document també s'especifica el funcionament i l'organització de la Comissió.
Com el protocol de Festa Major, el de Carnaval defineix els personatges de la festa, Sa Majestat Carnestoltes i la Reina i de quina manera s'escullen els encarregats de portar a terme any rere any aquestes dues figures. Així mateix, es van enumerant els moments i actes més destacats, com l'arribo i l'enterro d'en Carnestoltes, les visites institucionals, la festa infantil, i les rues, actes centrals del Carnaval sitgetà.
Pel que fa a les especificacions que el protocol recull en relació als participants, s'enumera, entre d'altres, que els participants no han d'abusar de les begudes alcohòliques, que els conductors de tractors han de complir totes les normes de circulació, que els menors de 16 anys no poden sortir en les rues de la Disbauxa i de l'Extermini i que els joves d'entre 16 i 18 han de presentar un document d'autorització dels pares o tutors a l'entitat de la qual sigui la colla. Respecte a l'actuació del Cap de la Vila, el protocol estableix que cada colla pot realitzar una coreografia de 3 minuts, com es porta fent en els últims anys.
El document també tracta el nombre màxim de carrosses que poden participar a les rues, limitant-lo a les cinquanta carrosses que en aquest moment participen a les rues de la nit –de les quals 25 són del Retiro, 15 del Casino Prado, 7 del Grup Independent i 3 de les colles de les Cases Noves, Poble Sec i Club Natació–. En el cas de les rues infantils, són 26 el nombre màxim de plataformes que podrien sortir al carrer, repartides en 12 del Casino Prado, 12 del Retiro i 2 del Grup Independent.
Per últim, el protocol recull una referència a la seguretat i enumera tots els cossos que hi intervenen i preparen els dispositius més adients per assegurar el funcionament de les rues.
PUBLICITAT
PUBLICITAT