Vegueria del Penedès

SITGES

Cellers i cultura, una bona alternativa turística


VD

29-01-2009 20:39

El primer Congrés Internacional d'Enoturisme es va celebrar a l'Hotel Sitges Port Resort el passat dissabte

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El director de l'Institut Català del Vi (INCAVI) Joan Aguado considera que hi ha un gran potencial en aquest sector atenent l'oferta de 400 bodegues i grans atractius culturals existents a Vilafranca del Penedès, a Vilanova i la Geltrú i a Sitges. Aquesta i altres conclusions s'ha extret durant la celebració a la vila del I Congrés Internacional d'Enoturisme.

Visitar els cellers, gaudir d'un bon restaurant, amb productes de la comarca, conèixer la història cultural de les ciutats i finalment gaudir de l'oci nocturn poden ser atractius per a un visitant potencial de l'Enoturisme. Degut a tot això cal realitzar una col·laboració conjunta entre els sectors públics i privats perquè el client pugui tornar, segons ha comentat Joan Aguado.

Més de 100 professionals de l'Enoturisme d'Espanya, Europa i Àfrica han posat sobre la taula les seves experiències en aquest sector per tal de corregir els defectes i compartir les virtuts. La crisi de moment no està afectant als promotors de les regions vinícoles, donat que la major part dels clients tenen un gran poder adquisitiu, tot i així, Aguado creu que el mal moment econòmic acabarà afectant en major o menor mesura.

Actualment Catalunya és un dels grans referents a nivell mundial en el món del cava i el vi. A nivell nacional, el 90% de la producció del vi i el 95% del cava estan concentrats a Catalunya i s'exporten anualment 45.000.0000 de litres.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.