PUBLICITAT
SITGES
22-03-2009 22:55
La celebració del Dia Mundial de la Poesia proposa una lectura de poemes descentralitzada a una desena de capitals de comarca de les terres de parla catalana com Manresa, Sitges, Cerdanyola, Barcelona, Tortosa, Figueres, Tarragona, Reus, Lleida, Torregrossa i València, a càrrec de poetes de cada població.
Aquesta lectura és promoguda per la Institució de les Lletres Catalanes en col·laboració amb UNESCOcat i organitzada a través dels Serveis Territorials del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que han buscat la complicitat dels corresponents centres UNESCO, del teixit associatiu i dels municipis.
L'activitat compta amb un element de senyalització al·lusiu al Dia Mundial de la Poesia i s'hi distribuirà un opuscle editat per a l'ocasió. Amb aquesta acció es busca un impacte de proximitat a les diverses poblacions on tindrà lloc.
D'altra banda s'editarà un opuscle commemoratiu del Dia Mundial de la Poesia amb un poema escrit expressament –enguany pel poeta de Menorca Ponç Pons– en català i traduït a una vintena de llengües, les de Catalunya i una selecció de les oficials a l'Estat espanyol, d'Europa i, especialment, dels nous ciutadans del país. Aquest opuscle serà distribuït massivament a partir del 21 de març a les àrees de servei de les autopistes gràcies a la col·laboració del Servei Català de Trànsit.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT