PUBLICITAT
SANT PERE DE RIBES
29-04-2009 23:18
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
L’estudi, que es va iniciar al febrer amb la fase de planificació, elaboració del qüestionari i quantificació de les empreses per sectors, està pensat a més per recollir les dades i informació de les empreses, l’estructura dels treballadors i detectar les necessitats que puguin tenir, principalment.
Per aquest motiu la informació es recollirà a través de visites presencials de tècnics municipals. Un cop comptabilitzades totes les respostes del qüestionari de tots els agents consultats, es podrà determinar quins són els sectors econòmics més importants a Sant Pere de Ribes; la mitjana d’edat dels treballadors; la formació del personal laboral; el potencial de nova contractació; etc.
La regidora de Comerç i Turisme, Gemma Gallego, ha volgut manifestar que els objectius que es persegueixen amb aquesta diagnosi són detectar el grau d’impacte de la situació econòmica actual entre les empreses del municipi; recollir necessitats i demandes dels empresaris; donar a conèixer els serveis de la regidoria i, a la vegada, actualitzar la base de dades municipal per fer potenciar els canals de col·laboració i relació entre empreses i Ajuntament.
De cara a la tardor, està previst fer una reunió amb l’Associació d’Empresaris del Garraf (ADEG) i les associacions de comerciants i empresaris de Sant Pere de Ribes, ACIR I UCER, per tal de reflexionar sobre la conjuntura econòmica actual, analitzar els resultats obtinguts de la prospecció i treballar conjuntament en accions concretes.
A més també es volen fer “grups de discussió” amb empresaris de diferents sectors (comerç, turisme, serveis, construcció) per tal de demanar la seva opinió i implicació i així poder planificar iniciatives i eines que s’ajustin a les necessitats funcionals, organitzaves i de gestió del moment.
D’altra banda, l’alcalde de Sant Pere de Ribes, Josep Antoni Blanco, ha anunciat que aquest dimecres, en Junta de Portaveus, es constituirà la Taula Anticrisi que es va acordar en el darrer Ple del mes de març.
En relació a la crisi l’alcalde ha declarat que des de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes s’està treballant en tres línies. D’una banda, ajudar a les persones i famílies amb dificultats, amb l’objectiu de reforçar el suport a les famílies i fer-ho des d’una perspectiva normalitzadora i sense oblidar que els serveis socials son un dret universal. També es vol incentivar l’activitat econòmica i el comerç local, amb l’objectiu de crear línies de suport i ajuda al sector productiu local per mantenir llocs de treball i generar-ne de nous. I de l’altra, es seguiran prioritzant els pressupostos municipals en funció d’aquests objectius i amb la voluntat de gestionar el dia a dia per tal d’optimitzar els recursos públics.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT