PUBLICITAT
CUBELLES
03-05-2009 12:55
El llibre és un repàs dels efectes del franquisme a la vila i la transformació urbanística del municipi a partir de l’esclat del turisme. Tal com van explicar els autors davant un Cinema Mediterrani farcit de públic, el llibre pretén ser un homenatge a una generació de cubellencs que van haver de tirar endavant en una època marcada per les estretors econòmiques i la repressió política i cultural. La segona part de la investigació posa l’accent en el boom del turisme i el desenvolupament urbanístic del poble amb la voluntat d’arribar a tots els públics.
Xavier Martínez i Joan Vidal, tots dos membres de l’entitat local Grup d’Estudis Cubellencs ‘Amics del Castell’, van agrair la disposició de totes les fonts orals que han participat en el llibre, així com la col·laboració de diverses persones que han contribuït decisivament en el desenvolupament de la investigació, especialment el fotògraf Antoni Pineda. Joan Vidal, que va concebre aquest llibre a partir de la publicació de la seva obra El Círcol Cubellenc (1890-1939). Mig segle d’història de Cubelles a través de la seva entitat pionera, va buscar la col·laboració de Xavier Martínez per dur a terme el treball guardonat amb la beca d’investigació local 2007.
Els anys de la postguerra i l’auge turístic a Cubelles (1939-1970). De la repressió a l’especulació es pot adquirir a la biblioteca Joan Avinyó, al Centre Social (C/ Joan i Piera, 3-5) i a l’Oficina de Turisme (Plaça del Castell, 1) al preu de 15 euros.
Guanyador de l’edició 2009
Prèviament a la presentació del llibre, la regidoria de Promoció Cultural va donar a conèixer el nom del guanyador. Van presentar-se tres propostes, una investigació sobre alguns dels esdeveniments més destacats del segle XX mitjançant el testimoni de cubellencs que n’havien format part, una de l’obra literària del poeta Joan Boscà i la seva relació amb Cubelles i el treball guanyador de la Beca d’Investigació Local 2009. El guardó va recaure en Jordi Ramos, un arqueòleg del Prat del Llobregat que va proposar un treball sobre el patrimoni de la Guerra Civil a Cubelles.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT