Vegueria del Penedès

VNG

Conferència sobre la Unió Vilanovina a la Biblioteca Armand Cardona


VD

26-04-2011 22:59

La segona conferència d'aquest cicle servirà per recordar la història del Coro, des del final de la guerra civil fins els nostres dies

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Dins dels actes del 150è aniversari de la fundació de la societat La Unió Vilanovina, la Biblioteca Armand Cardona Torrandell acollirà aquest divendres, 29 d'abril, a dos quarts de vuit, de la tarda la conferència De la guerra a la transició. El nou "Coro", a càrrec de Xavier Orriols. Amb la seva intervenció l'historiador reconstruirà la recent història del Coro d'ençà el final de la guerra civil fins els nostres dies.

La Unió Vilanovina, que pren com a data fundacional el 7 de desembre de 1861 sota el nom del Orfeón Vilanovés, va prendre l'any 1863 el nom de Unión Vilanovesa. Tot i que durant molts anys el motiu de l'existència de la societat van ser els cors, amb el temps, sobretot a partir dels anys 30, es va transformar en un ateneu, amb una funció social que ha anat adquirint protagonisme en àmbits tan significatius de la vida a Vilanova i la Geltrú com la cultura, les festes i tradicions o l'associacionisme.

Aquest cicle de conferències s'inclou dins les activitats programades per la comissió organitzadora del 150è aniversari d'aquesta entitat que, a més, també inclou publicacions, com l'edició en facsímil del llibre commemoratiu dels 75 anys del Coro, continuació de la història de l'entitat fins a dia d'avui, encarregada a Albert Tubau, així com una publicació de caire més social. També es vol recuperar l'activitat coral a l'entitat amb les Caramelles, i es portarà a terme una exposició sobre Anselm Clavé, fundador d'aquest moviment. Per últim i per tal de revifar la participació dels socis, s'ha organitzat una sortida dels Cors de Carnestoltes i un sopar-ball commemoratiu dels 150 anys de l'entitat a La Sala.

La resta de conferències que completaran aquest cicle organitzat per La Unió Vilanovina són les següents:

• 14 d'octubre a les 19.30h
Anselm Clavé. Les societats corals. Catalanisme i obrerisme
Per Jordi Font. Director de l' Institut del Teatre
Cercarà els inicis de les entitats "claverianes" i el paper que van tenir en la difusió de les idees progressistes i catalanistes.

• 16 de desembre a les 19.30h
L'associacionisme cultural. Motor de la represa cultural de la ciutat.
Taula rodona moderada per Xavier Capdevila. Periodista.
Debat a l'entorn del paper de les societats en el futur. Amb representants d'entitats locals.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.