Vegueria del Penedès

CANYELLES

Diagnosi sobre la mobilitat de Canyelles


Redacció Canyelles

16-06-2011 Última revisió: 11-10-2012 11:10

La Diputació ha lliurat l'estudi a l'Ajuntament que proposa un paquet de mesures com ara la creació d'una xarxa principal per a vianants o la creació de zones 30 i de prioritat invertida

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L'Estudi es planteja sis objectius: caracteritzar el sistema de transport existent; realitzar una diagnosi tècnica del sistema, posant de manifest els seus punt fort i febles; caracteritzar el sistema de mobilitat futur, especialment a les noves àrees de creixement previstes en el POUM; proposar mesures que potenciïn la mobilitat sostenible i segura, acomplint amb la legislació en aquesta matèria; formular un programa d'actuacions amb les fases d'implementació i costos; i calcular els indicadors actuals o i objectius per tal d'avaluar el grau d'aplicació de les propostes.

Seguint aquests objectius, l'estudi fa un paquet de propostes d'actuació que van des de la creació d'una xarxa principal per a vianants, a la creació de zones 30 i de prioritat invertida o el foment de la intermodalitat, la mobilitat a peu i en transport públic, passant per l'arranjament de voreres i passos de vianants; la implantació d'itineraris per a bicicletes; la integració de la parada d'autobús a la futura estació de tren; el Pla de sentits únics, la creació d'un aparcament perimetral a l'entrada del nucli i una altre al ‘Park and Ride' proper a la futura estació de tren.

L'Estudi ha tingut en compte la situació actual de Canyelles, amb una superfície de 14,32 KM2, s'organitza en 10 nuclis de població, el nucli urbà format pel nucli antic i Can Xum i 9 urbanitzacions residencial: Califòrnia, Can roca, CogulladaI i II, Daltmar, Les Amèriques, Les Palmeres, Selva Meravelles, Muntanya del Mar i vora Sitges. D'aquests, cinc s'estenen seguint el traçat de la carretera C-15 de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès. D'altra banda, la futura construcció de la línia orbital de ferrocarril canviarà la configuració urbana del municipi, creant la necessitat de redefinir les pautes de mobilitat interna.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.