Vegueria del Penedès

VNG

Una mesa de treball dissenyarà les estratègies turístiques de Vilanova


Redacció

21-09-2011 23:20

L'objectiu del govern és 'impulsar accions positives a l'hora de crear llocs de treball i activitat econòmica de cara al futur'. L'assignatura pendent continua sent l'escassa oferta hotelera

"

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras, ha anunciat la propera creació d'una mesa de treball per definir les accions que potenciaran el turisme a mig termini. L'objectiu del govern, ha manifestat Figueras, és "impulsar accions positives a l'hora de crear llocs de treball i activitat econòmica de cara al futur".

Gerard Figueras ha fet balanç de la temporada d'estiu, de la que destaca que s'ha volgut facilitar l'accés a la informació per part dels visitants i donar suport a l'impuls d'activitats que poguessin atreure més turisme, com ha estat el cas de l'Estació Nàutica.

Entre les accions realitzades, des del govern es valora positivament la instal·lació d'un punt mòbil d'informació a la plaça d'Eduard de Maristany per tal de millorar l'atenció als visitants. La idea és tenir en aquest indret un punt d'informació permanent, tal com ha explicat el regidor. En aquest sentit, el govern municipal ja ha conversat amb la Generalitat i l'ADIF i preveu que sigui aviat una realitat.

En total, entre juliol i agost s'han atès, entre l'Oficina de Turisme de Ribes Roges i el punt mòbil de la plaça de l'estació, un total d'11.606 persones. Respecte del 2010, els visitants que han demanat informació han incrementat un 41%. Aquest creixement s'atribueix en bona part a l'obertura de l'oficina mòbil, on majoritàriament s'ha demanat informació sobre transport públic. A l'Oficina de Ribes Roges, les persones que s'hi han dirigit han augmentat un 11,3% respecte del mateix període del 2010. 

La tipologia de visitants que més ha predominat durant l'estiu han estat les famílies. La informació més demanada ha estat sobre activitats puntuals de festes o de l'agenda d'activitats de la ciutat durant els mesos d'estiu i activitats familiars i/o infantils, i sobre ciutats properes com Sitges, Barcelona o Tarragona. També han demanat informació sobre monuments, museus, el trenet turístic, itineraris i diferents activitats per realitzar i visitar, no solament de Vilanova i la Geltrú, sinó de tota la comarca o regió.

Com és habitual, la presència de visitants ha incrementat a partir de la segona quinzena de juliol. En el cas concret dels hotels, l'ocupació global de juliol i agost ha estat lleugerament per sobre de la del 2010. "Ens toca millorar perquè el juliol sigui tan positiu com l'agost", ha afirmat el regidor de Promoció Econòmica. 

En general, s'ha observat que les estades han estat més curtes i els establiments han obtingut menys ingressos que en temporades anteriors perquè han abaratit els preus, segons el Gremi d'Hoteleria i Restauració de Vilanova i la Geltrú.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.