DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS
☰ ☰

SITGES

Luigi Cozzi, Jean Rollin i José María Oliveira a Brigadoon 2011


Redacció

02-10-2011 19:52

Aquesta nova edició de Sitges 2011 - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya es presenta amb una secció Brigadoon (Edifici Miramar) farcida de noms propis

Vols trobar més fàcilment les notícies d’Eix Diari a Google? Fes d’Eix Diari la teva font preferida a Google i no et perdis l’actualitat del territori.


Afegeix-nos com a mitjà preferit a Google

VD. Las flores del miedo (1972)

El desaparegut realitzador francès Jean Rollin (1938-2010) tindrà un espai d’honor a Brigadoon, amb un record especial als seus títols més emblemàtics, com ara Le viol du vampire (1967) o Les raisons de la mort (1978), la recuperació de La nuit des horloges (2007) i l’estrena de la seva última pel·lícula, Le masque de la Méduse (2010), a més del documental sobre la seva figura: Jean Rollin, le rêveur égaré (2011), dirigit per Damien Dupont i Yvan Pierre-Kaiser. I també tenim un record per al traspassat Juan Piquer Simón, amb la projecció del seu clàssic per excel·lència: Mil gritos tiene la noche (1982).

Las flores del miedo (1972) i Los muertos, la carne y el diablo (1973), dos títols maleïts de la cinematografia espanyola amagats durant molts anys i dirigits per José María Oliveira, veuran finalment la llum. Els fans de les obres més fosques del Fantaterror ja poden fregar-se les mans!

8, 70m2, Agustín del futuro, El espectador, Grasman, Hojas, Inquietos, La granja, Luz, New Order, Sabrina, Sonia, Under the Apron i Versus formen els curtmetratges seleccionats del Premi Brigadoon Paul Naschy.

En l’apartat d’estrenes hi trobem, entre d’altres: Mr. Bricks: A Heavy Metal Murder Musical, la nova producció de Troma; The Orphan Killer, el millor slasher dels darrers temps; Last Caress, un tribut al giallo des de terres franceses; les cintes espanyoles Carne cruda i Cop Models, Mission: Turbozombies, i les “zombificades” Bong of the dead, Eaters i Morituris.

Dins el documental podrem veure l’última producció de Sebastià d’Arbó, El misteri de Fassman; The Terror Group, un repàs força interessant a l’actual cinema de terror estatal, amb l’aparició dels realitzadors Jaume Balagueró, Nacho Cerdà, Paco Plaza i J. A. Bayona, i On Vampires and Other Symptons, en què Celia Novis ens introdueix en la vida i l’obra del realitzador José Ramón Larraz.

Els apartats d’Imagen D.E.A.T.H., CineÀsia o Asian Trash Cinema, al costat de Japan Madness, dins el qual es podrà veure l’esperadíssima Horny House of Horror, o I Love the Video Nasty List! i la col·laboració un any més amb FIB Cortos (on es projectarà una selecció de curtmetratges, amb títols com Il garibaldi sensa barba, Pionner, Los 4 mcnifikos, L’accordeur, Animal beatbox) completen una programació variada, fosca i brutal.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.